x تبلیغات
ویکی بیبی

آغوشی کودک و هر آنچه باید درباره آن بدانیم!

 

آغوشی کودک
آغوشی کودک از جمله وسایلی است که در سال‌های اخیر اکثر آنهایی که نوزادی در راه دارند ترجیح می‌دهند در بدو تولد نوزادشان داشته باشند. برخی از والدین از «آغوشی» استفاده‌های زیادی می‌کنند و برای برخی دیگر تنها جنبه زیبایی دارد. این‌که آغوشی چقدر برایتان مفید است، به سبک زندگی‌ شما بستگی دارد، اما قطعاً اگر به استفاده از آغوشی عادت کنید روند زندگی برایتان ساده‌تر می‌شود.

زمانی که در حال انجام کاری باشید و باید از دست‌هایتان استفاده کنید، می‌توانید نوزاد خود را در آغوشی قرار دهید و آزادانه به کارهایتان برسید بدون این‌که دست‌هایتان درگیر باشد. از سوی دیگر استفاده از آغوشی برای خود نوزاد هم مفید است، چون که به مادر یا پدر نزدیک است و احساس امنیت می‌کند. در این نوشتار به مزایای «آغوشی» و نکاتی که باید قبل از خرید «آغوشی» در مورد آن‌ها بدانید می‌پردازیم

کالسکه یا آغوشی؟
تحقیقات نشان می دهد چون که استخوان ها و ستون فقرات نوزادکامل شکل نگرفته است و نرم می باشد باید از وسیله ای استفاده کنیم که سلامت کودکمان را تضمین کند و به ستون فقرات و گردنش آسیبی وارد نکند.

در نتیجه حالتی که کودک در اکثر زمان ها در آن قرار دارد در شکل بدنش اثر می گذارد. قرار دادن نوزاد در کالسکه برای طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات نوزاد می شودو برخلاف تصور بیشتر مردم استفاده از کالسکه چندان هم ایده آل نیست و برای همیشه نباید از آن استفاده شود.
کودک را نباید برای مدت زیادی در کالسکه خواباند

ستون فقرات نوزاد در بدو تولد به شکل حرف C انگلیسی است. نوزاد توانایی کافی برای نگه‌داشتن سر و کنترل گردن را ندارد. اما به‌تدریج ستون فقرات او به شکل طبیعی نزدیک‌تر شده و استخوان‌ها و ماهیچه‌های او قوی‌تر می‌شوند. خواباندن کودک رو به بالا برای طولانی‌مدت موجب صاف شدن ستون فقرات می‌شود، یعنی موجب می‌شود حالت ستون فقرات برخلاف شکل طبیعی‌اش بشود. خواباندن کودک رو به بالا برای ستون فقرات او و حالت گردن نوزاد مضر است.

کالسکه و کریرهای دستی موجب می‌شوند کودک مدت زیادی از روز را در آن رو به بالا بخوابد که این امر برای کودکتان بسیار مضر می باشد. امروزه والدین هنگام انجام امور روزمره خود از قبیل خرید کردن ، تفریح و پیاده روی خود ترجیح می‌دهند کودک خود را با کالسکه حمل کنند. گاه پیش می‌آید که کودک ساعاتی طولانی را بدون خارج شدن از کالسکه یا کریر، رو به بالا می‌خوابد و درحالی‌که احساس ناخوشایندی دارد، توان اعتراض ندارد.

آغوشی وسیله ای امن برای نوزادان و کودکان نوپا
آغوشی بهترین وسیله ای است که هم سلامت کودک و هم راحتی والدین را فراهم می کند. استفاده از آغوشی به خصوص در ماه های نخست تولد قطعا به والدین توصیه می شود. بدن نوزاد وقتی در آغوشی می باشد به حالت عمودی قرار می گیرد که امر موجب می شود که ستون فقرات نوزاد به شکل صحیح شکل بگیرد..

آغوشی‌هایی که درقدیم از آن ها استفاده می شد استاندارد نبودند. و به‌طور کامل از شکل گیری غلط گردن و ستون فقرات کودک جلوگیری نمی‌کردند و سلامت کودک به خطر می افتاد اما طی سال های گذشته آغوشی‌های استاندارد با رعایت تمام نکات ایمنی که سلامت کودک و نوزادتان را حفظ می کند ، عرضه شدند وحتی برای کودکان ۱ ماهه تا ۲ ماهه که هنوز گردنشان شکل نگرفته است هم توصیه می شود..

استفاده از آغوشی چه مزایایی دارد
حمل کودک با استفاده از آغوشی مزایای بسیاری نسبت به سایر وسایل دارد. کارهایی مثل خرید،پیاده روی و جمع آوری خانه می تواند در حالی انجام شود که کودک شما در آغوشی باشد

از طرفی کودکی که به مادر خود نزدیک تر باشد کمتر بهانه گیری و گریه می کند و همچنین مادران هم به آنها راحت تر شیر می دهند.حمل کودک در نزدیکی قلبتان به او کمک می کند که با زندگی خارج از رحم مادرش آشنا شود. صدا و نفس کشیدن مادر باعث می شود بچه ها آرام تر شوند در حقیقت بودن در آغوش مادر باعث آرامش آنها می شود. برخی از والدین بر این باورند که در آغوش گرفتن زیادی نوزاد باعث وابستگی بیش از حد و لوس شدن او می شود در صورتی که این باور نادرست می باشد.

طبق یک تحقیق مشخص شد که والدین کانادایی تماس فیزیکی کمی با فرزند خود دارند اما استفاده از آغوشی باعث رفع نیاز این نوزادان شده است.

و مزایای دیگری مثل:

۱-نوزادانی که ساعاتی از روز خود را در آغوشی سپری می کنند نسبت به بقیه کمتر گریه می کنند

۲-کودکانی که در آغوشی هستند به دلیل نزدیکی به پدر و مادر احساس امنیت بیشتری میکنند و این امر باعث آرامش آنها می شود

۳-اگر کودکتان را با استفاده از آغوشی حمل کنید،به وسیله این کار می توانید کارهای روزمره خود را مثل قبل از به دنیا آمدن فرزندتان انجام دهید حتی با کودک خود می توانید به خرید و مهمانی بروید بدون اینکه وقتی برای خواباندن بچه صرف کنید به کارهای خود بپردازید.

۴-هنگامی که کودک در بغل مادر خود باشد مادر به محض دیدن گریه او سعی در نوازش کردن او و آرام کردن او دارد پس در نتیجه آغوشی در کمتر گریه کردن کودکتان نقش مهمی دارد

باورهای غلط درباره آغوشی
۱-برخی بر این باورند که آغوشی فقط برای مادران است در صورتی که همان قدر که نوزاد نیاز به برقراری ارتباط با مادر را دارد این نیاز را در بر قراری ارتباط با پدر خود هم دارد.

۲-برخی بر این باورند که که استفاده از آغوشی باعث کمردرد می شود در صورتی که اگر آغوشی به طور صحیح به خود ببندند ، وزن کودک به شکل مساوی تقسیم می شود و دردی را در ناحیه گردن و کمر خود حس نمی کنند.

۳-برخی بر این باورند که استفاده از آغوشی باعث می شود کودک راه رفتن را دیر تر از زمان معمول یاد بگیرد یا اصلا یاد نگیرد اما استفاده از آغوشی بدین معنا نیست که کودک همیشه درآغوشی باشد فقط زمانی کودک را باید در آغوشی قرار دهید که شما در حال انجام کار های روزمره خود مثل پیاده روی ، انجام کارهای خانه و خرید باشد. دربقیه ساعات روز کودک می تواند وقت خود را آزادانه در جای دیگری بگذراند.

۴-برخی دیگر می گویند استفاده از آغوشی برای کودک خطرناک می باشد در حالی که با استفاده از یک آغوشی مناسب می توانیدکودک را در موقعیتی راحت و با آسودگی حمل کنید و دائما چشمتان به کودکتان باشد

۵-بعضی از والدین می گویند در آغوش گرفتن نوزاد باعث وابستگی بیش از حد او به والدین می شود و او وقتی بزرگ شود اعتماد به نفس کمی دارد ولی این باور غلط است و تحقیقات ثابت کرده است که درآغوش گرفتن نوزاد باعث قوی تر شدن روابط عاطفی در نوزاد می شود.

۶-برخی دیگر براین باورند که استفاده از آغوشی فقط برای نوزادان شیر خواره می باشد ولی این باور هم غلط است و باتوجه به فواید آغوشی می توان ازآن برای کودکان بزرگتر هم استفاده کرد البته اگر قادر به تحمل کردن وزن او باشید!!

 

نکات ایمنی در استفاده از آغوشی

۱-درصورتی که نوزاد مشکل تنفسی داشته باشد و یا سرماخورده باشد قبل ازاستفاده از آغوشی باید با پزشک در میان گذاشته شود

۲-اگر نوزادی زودتر از زمان معمول به دنیا آمده باشد استفاده از آغوشی میتواند مضر باشد.

۳-در صورتی که وزن نوزاد در هنگام تولد کمتر از حد معمول باشد نباید از آغوشی استفاده شود.

۴-در صورتی که سن کودکتان کمتر از ۴ ماه باشد استفاده از آغوشی ضرر دارد

۵-وقتی کودکتان درآغوشی می باشد حتما باید صورتش قابل دیدن باشد حتی موقع شیر دادن مادر به کودک هم باید صورت کودک توسط مادر قابل رویت باشد

۶-زمانی که کودک شما در آغوشی می باشد مرتب چک کنید که چیزی دور او پیچیده نشده باشد و صورتش به لباس و بدن شما نچسبیده باشد طوری که نتواند تنفس کند یا تنفس برایش سخت شود.

حالت‌های مختلف آغوشی
۲ حالت را بررسی می کنیم:
۱-کودک در آغوشی رو به بیرون باشد

۲-کودک در آغوشی رو به والدین خود باشد

اگر سن کودک شما زیر ۳ ماه باشد نباید حالت رو به بیرون را انتخاب کنید چون سینه و شانه هایش را با خطری جدی مواجه می کند و ستون فقرات او به شکل صحیح شکل نمی گیرد علاوه بر این مشکلات اگر کودک شما در این حالت باشد خطرات گوناگون بیرونی نیز می تواند نوزاد شما را تهدید کند پس به شما توصیه می شود تا سن ۳ ماهگی کودک را در آغوشی رو به خود قرار دهید.

آغوشی های موجود در بازار:
۱-یک حالته ۲-دو حالته ۳-سه حالته ۴-چهار حالته
آغوشی های یک حالته برای نوزادان زیر سه ماه مناسب می باشد که کودک با استفاده از محافظ رو به والدین خود در آغوشی قرار می گیرد

آغوشی های دو حالته برای سن ۳ ماهگی و بیشتر مناسب می باشد که کودک در آن رو به بیرون در آغوشی قرار می گیرد .

آغوشی های ۳ حالته: کودک در کنار بدن حمل کننده(در سمت چپ یا راست بدن او)قرار میگیرد و از سه ماهگی به بعد استفاده می شود.

آغوشی های چهار حالته که برای کودکان ۶ ماه به بالا مناسب است و درآن کودک در پشت حمل کننده قرار می گیرد

می توان حالات دیگری هم برای آغوشی در نظر گرفت:
۱-آغوشی کلاسیک:
در این مدل آغوشی هم کودک می تواند رو به شما باشد و هم میتواند رو به بیرون باشد

۲-آغوشی حلقه ای:
. این آغوشی از یک شال بلند پارچه ای که در یک انتها به دو حلقه متصل شده است تشکیل شده که انتهای آزاد آن توسط رد کردن پارچه از بین دو حلقه محکم میشوند و قابل تنظیم است..
از این مدل آغوشی معمولا در وضعیتهای متنوعی می توان استفاده کرد و حتی کودک را روی پهلو و یا پشت بست
از معایب آن می توان به این موضوع اشاره کرد که ممکن است دنباله شال روی زمین کشیده شود

شال آغوشی وون رپ تار و پودی
این مدل آغوشی ها با پارچه های تاروپودی که خاصیت کشسانی ندارند و در رنگ ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و امروزه تبدیل به محبوب ترین نوع آغوشی شناخته می شوند.

ویژگی های آغوشی تار و پودی:

وون رپ یک شال پارچه ای می باشد که به روش های مختلفی می توانید به دور خود بپیچید و گره بزنید و کودک خود را در آن قرار دهید.پارچه ای در آن مورد استفاده قرار گرفته است که در عین لطافت و نرمی تحمل وزن کودک را داشته باشد. از این آغوشی می توان از بدو تولد تا دوران کودکی هم استفاده کرد و تحمل وزن تا ۲۵ کیلوگرم را هم دارند.

چرا از آغوشی تار و پودی استفاده کنیم؟

روش های بستن این نوع آغوشی بسیار متنوع می باشد شما می توانید نوزادتان را به جلو،پهلو و پشت خود ببندید. این نوع آغوشی فری سایز می باشد و این ویژگی آن را نسبت به بقیه آغوشی ها متمایز می سازد و پدر و مادر می توانند از آن استفاده کنند.
این نوع آغوشی برای کودکان و نوزادان از لحاظ ارگونومی بسیار مناسب است و اگر کودک را به طور صحیح در آغوشی قرار دهید می توانید از سلامت ستون فقرات و لگن او اطمینان حاصل نمایید

 

این نوع آغوشی برای شما هم از لحاظ ارگونومیک مناسب می باشد چون وزن کودک را در بدن شما تقسیم می کند و اگر برای طولانی مدت بخواهید کودک را حمل کنید میتوانید نوع بستن کودک به خودتان را عوض کنید تا به یک قسمت از بدنتان فشار وارد نشود

آموزش بستن این نوع آغوشی:

چه آغوشی را بخریم؟
در خرید آغوشی به نکات زیر توجه کنید:
۱-آغوشی حتما باید راحت و انعطاف پذیر باشد

۲-آغوشی باید طوری طراحی شده باشد که گذاشتن و بیرون آوردن کودک از آغوشی برای والدین به راحتی انجام شود.

۳-آسان بودن باز و بسته کردن قفل های آغوشی بسیار مهم است شما باید بتوانید با یک دست قفل ها را باز و بسته کنید

۴-باید بندهای آغوشی پهن باشند که کمترین فشار را روی شانه و گردن خود احساس کنید

۵-حفره هایی که برای جای پای نوزاد در نظرگرفته شده است باید به اندازه کافی گشاد باشند که پای کودکتان را اذیت نکنند

۶-اگر قصد دارید که از آغوشی در ماه های نخست تولد فرزندتان استفاده کنید حتما چک کنید که تکه اضافی برای نگه داشتن گردن نوزاد را داشته باشد.

۷-دقت کنید آغوشی که میخرید سازگار با دمای فصلی باشد که در آن هستید به عنوان مثال برای فصل تابستان نباید از رنگ های تیره استفاده شود ، بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود

۸-قبل از خرید آغوشی از استحکام نشیمن گاه ، قفل و کمربند آن اطمینان حاصل فرمایید

۹-به خاطر اینکه کودکان لباس های خودرا زود کثیف می کنند یک آغوشی را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد

منابع:

https://www.verywellfamily.com/best-baby-slings-and-wraps-4175162

https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_sling

https://artipoppe.com/artipoppe-baby-wrap-baby-sling-baby-carrier/

شما می توانید برای خرید آغوشی مناسب کودکتان به سایت ما مراجعه کنید:

www.babypro.ir

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

تنها ماندن کودک

 

تنها ماندن کودک
اولویت شماره یک شما در زندگی، به‌عنوان یک پدر یا مادر، مراقبت از فرزندتان است، ولی گاهی اوقات مجبورید برای رفتن به سر کار، یک مراسم رسمی یا حتی رفتن تا سوپر مارکت سر کوچه، کودک را در خانه تنها بگذارید تنها ماندن کودک نیاز به آمادگی دارد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

تجربه های ناخوشایند کودکانه: 
گاهی، پدرها و مادرها، با این فکر که فرزندشان در خواب ناز است و چیزی بیدارش نمی‌کند، او را برای یکی، دو ساعت تنها می‌گذارند تا به کارهای خودشان برسند. کودکانی که در چنین موقعیتی بیدار می‌شوند، ترس و اضطراب شدیدی را تجربه می‌کنند که دامنه‌اش تا بزرگسالی هم ادامه داشته و بر روابط او با دیگران نیز تأثیر می‌گذارد. ترس از تنهایی و اضطراب جدایی، هم در کودکی، تجربه ناخوش‌آیندی است و هم در بزرگسالی باعث وابستگی‌های بیمارگونه می‌شود.

آیا کودک، برای تنها ماندن، آماده است؟
۱- سن کودک:
روان‌شناسان می‌گویند که کودک تا ۱۲ سالگی، آماده پذیرش تنها ماندن نیست و هم‌چنین بچه‌های زیر ۱۰سال نباید به هیچ وجه، شب‌ها، تنها بمانند.

۲- بلوغ عقلی کودک:
آیا فرزند شما، در سنی که هست، توانایی تصمیم‌گیری دارد و می‌تواند یک برنامه مشخص داشته باشد؟

۳- احساسات کودک:
 اگر فرزند شما، از این‌که او را تنها می‌گذارید، دچار اضطراب شده، شاید صلاح باشد که کنارش بمانید و کارتان را به وقت دیگری موکول کنید.

۴- مدت زمانی که می‌خواهید کودک را تنها بگذارید:
برای یک کودک ۸ یا ۹ ساله، یکی، دو ساعت تنهایی، قابل تحمل است، اما شاید یک روز کامل، بودن در منزل، بدون این‌که کسی در کنارش باشد، انتخاب مناسبی نباشد.

 

موارد زیر را به کودکتان آموزش دهید:

۱-به کسی نگوید که قرار است تنها بماند و اگر فردی، با منزلتان تماس گرفت، این‌جوری جواب بدهد که ((مامان یا بابام نمی‌تونن الان با شما صحبت کنن. اگه بخواین، می‌تونم پیغام شما رو برسونم)).

۲-  اگر فرزندتان، از مهد یا مدرسه بازمی‌گردد، باید یاد بگیرد که با مشاهده هر علامت مشکوکی، مثل پنجره شکسته، درِ باز و…، وارد خانه نشده و با ۱۱۰ یا یکی از همسایه‌ها تماس بگیرد.

۳- بدون اجازه شما و هماهنگی قبلی، به خانه همسایه‌ها یا دوستانش نرود.

چرا کودکان از تنها ماندن در خانه می ترسند؟
 ترس عاطفه‌ای است که بین همه مردم در همه سنین وجود دارد اما اگر از حد معینی بیشتر شود، فرد را از انجام امور روزانه باز می‌دارد. ترس از تنها ماندن در خانه که معمولا در سن چهار سالگی بروز می‌کند، اغلب به این علت است که کودک از فرد مورد اعتماد خود جدا می‌شود.

اگر فرزند شما از تنها ماندن در منزل آنقدر ترسیده که حالا دچار کابوس‌های شبانه یا شب‌ادراری شده، توصیه می‌شود که والدین از ابراز ترس جلوی کودک خودداری نموده و با ایجاد محیطی آرام و دور از هرگونه تنش، روحیه او را تقویت کنند. ذکر توانمندی های کودک و پرورش زمینه‌های شجاعت و شهامت نیز مؤثر است. علاوه بر این والدین می‌توانند در قالب بازی‌های کودکانه جرأت‌ورزی و مهارت مبارزه با ترس را به کودک بیاموزند و تا حد ممکن او را با موقعیت‌های ترس‌آور وروش‌های برخورد با آن، آشنا کنند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

فیلیپس اونت (تاریخچه و محصولات)

 

فیلیپس اونت
یک شروع سالم برای یک آینده سالم 

فیلیپس اونت کمپانی انگلیسی ست که سابقه اش به  سال ۱۹۳۶ میلادی و با نام Cannon Rubber بر می گردد بعد ها نام Avent برگزیده شد . کمپانی که محصولات برتر مراقبت از مادر و کودک تولید می کند و از ۱۹۸۴ به تولید شیشه شیرهای کودک و سایر محصولات مرتبط مادر و نوزاد اقدام نمود .

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

در سال ۲۰۰۶ میلادی بود که فیلیپس بدلیل موفقیت فوق العاده اونت ، آینده روشن این برند و مطرح شدن این کمپانی به کیفیت برتر در حوزه محصولات کودک و مادر تصمیم به خرید این مجموعه گرفت و از این به بعد بود که تجربه و تکنولوژی برتر فیلیپس هم به محصولات اونت اضافه شد و کیفیت محصولات دوچندان گشته و نام کمپانی هم به فیلیپس اونت تبدیل گشت

اونت نخستین کمپانی بود که سرشیشه های مخصوص سیلیکونی ویژه بدون بو مزه را برای شیشه شیرهای خود تولید و بکار برد و بدلیل عملکرد عالی این سرشیشه ها و اهمیت سرشیشه بعنوان قطعه ای که درون دهان نوزاد قرار میگیرد و باید بهترین عملکرد را داشته باشد ، شیشه شیرهای اونت توانستند محبوبیت کم نظیری در بین مادران و کودکان ایجاد کنند و برند شماره ۱ یی تبدیل شوند که مادران در سراسر جهان به یکدیگر توصیه می کنند

تنوع محصولات
فیلیپس اونت طیف متنوعی از محصولات کودک و مادر را با بالاترین استاندارد ها و کیفیت عرضه می کند . این محصولات شامل شیشه شیرها ، سرشیشه های مخصوص ، شیردوش ها ، لوازم شیردهی ، انواع پستانک ، مجموعه های کامل شیردهی ، لیوان های کودک ، ظروف غذاخوری و متعلقات ، لوازم مراقبت از کودک مثل مانیتورها ، استریلایزرها ، غذاسازها ، گرمکن شیشه شیر و ….

کوچکترین جزئیات بزرگترین تفاوت ها را رقم می زنند
توجه ویژه اونت به جزئیات ، تمرکز بر کیفیت محصولات تولیدی خود ، پرهیز از گسترش بی حساب طیف محصولات و فوکوس بروی داشتن بهترین عملکرد منجر به این گشته که محصولات تولیدی این کمپانی نسبت به رقیبان خود در سطح جهان در جایگاه ممتازی قرار گرفته و از منظر کارشناسان و مادران در سطح جهان اکثر محصولات فیلیپس اونت در زمره ۳ برند برتر دنیا و اغلب برند ۱ قرار می گیرند

نوآوری برای شما
این یکی از شعارهای اصلی فیلیپس اونت هست .اونت اولین کمپانی بود که استریلایزرهای کودک را بدین سبک طراحی و تولید نمود چه دستگاه استریل چه محفظه های استریل مایکروویو یا اونت نخستین کمپانی بود که سیستم شیردوش ها را مورد بازنگری قرارداد و شیردوشی تولید نمود که بهترین عملکرد و رضایت را در بین مادران ایجاد کرده است

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

میوه ها و چند پیشنهاد برای کودکان

 

میوه ها
شکی نیست که خوردن انواع میوه ها تأثیر بسزایی در سلامت و تندرستی دارد. به همان دلیل همان قدر که خوردن میوه برای بزرگسالان لازم و ضروری است، در کودکان هم اهمیت دارد. کودکان هم باید روزانه ۲ تا ۵ واحد میوه دریافت کنند، چون این گروه غذایی بخشی از نیاز آن ها را به مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها تأمین می کند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

خوشبختانه چون اغلب میوه ها خوشرنگ و خوشمزه هستند و طعم شیرین دارند، مورد علاقه اغلب کودکان هستند. بنابراین به راحتی می توان با توجه به خواص ویتامینی، معدنی و نیازهای سنی کودک، آن ها را وارد برنامه غذایی کودک کرد اما نکته اینجاست که مصرف این گروه غذایی در میان کودکان باید با رعایت اصولی همراه باشد تا برای کودکانی که سیستم گوارش حساسی دارند، مشکلی ایجاد نکند. دکتر سید ضیاءالدین مظهری درباره میزان مصرف، سن شروع، نحوه مصرف و نکات مهم در مورد میوه ها توصیه هایی دارد که با رعایت آن ها می توان با خیال راحت این گروه غذایی را در اختیار کودکان قرار داد.

از چه زمانی به کودکان میوه بدهیم؟
کودکان از زمان تولد تا ۶ ماهگی تنها نیاز به شیر مادر دارند. از ۶ ماهگی و با آغاز تغذیه کمکی که نوع غذا خوردن کودک از حالت مایع به لعابی، پوره سفت و غذای سفره تغییر می کند، تغییرات تکاملی برای دریافت مواد غذایی در کودک ایجاد شده و بنابراین تنوع مصرف خوراکی ها هم شروع می شود اما این تنوع با مقدار کم یعنی یک قاشق مربا خوری شروع می شود و تا ۱۲ قاشق مرباخوری می رسد تا بدن نوزاد آنزیم لازم برای هضم را داشته باشند، باید مصرف را با میوه هایی شروع کرد که زمینه ایجاد حساسیت ندارند. بهترین میوه ای که در چند هفته ابتدایی آغاز تغذیه تکمیلی می توان وارد برنامه غذایی کودک کرد، آبمیوه رقیق است که به تدریج به غلظت آن افزوده می شود.

در مورد سبزی ها هم بهتر است تغذیه با آب هویجی که با آب سیب مخلوط شده آغاز شود. به تدریج و با بزرگ شدن کودک می توان میوه ها را به صورت پوره و بعد تکه های کوچک در روند افزایش جویدن و بلعیدن وارد برنامه غذایی کودک کرد. آخرین میوه ای که در این روند افزایش جویدن و بلعیدن وارد برنامه غذایی کودک کرد. آخرین میوه ای که در این روند باید وارد برنامه شود، مرکبات است، زیرا مرکبات ممکن است حساسیت زا باشند. تنها انتخاب موجود در میان مرکبات آب لیمو شیرین است که میزان حساسیت زایی آن از دیگر انواع مرکبات کمتر است.

بچه ها چه موقع از روز میوه بخورند؟
بهترین زمان برای خوردن میوه وقتی است که معده کودک خالی باشد. علاوه بر این، بهترین زمان خوردن میوه در صبحانه است. اگر آب مرکبات هنگام صبح به کودک داده شود، موجب افزایش اشتهای کودک می شود. اگر هنگام صرف غذا میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند، به صورت آبمیوه به کودک داده شوند، موجب افزایش آهن خون می شوند. به جز صبحانه، میان وعده ها بهترین زمان استفاده از میوه هستند. با توجه به اینکه کم خونی فقر آهن یکی از مشکلات تغذیه ای کودکان است و یکی از دلایل اصلی آن استفاده از برنامه غذایی نادرست است.

انتخاب میان وعده مناسب مانند انواع میوه همراه با خشکبار می تواند موجب افزایش آهن دریافتی شود. به خاطر داشته باشید که باید هنگام خوردن میوه در میان وعده به زمان صرف وعده اصلی دقت شود و دست کم ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه تا وعده اصلی فاصله داشته باشد. در مورد کودکانی که به کودکستان می روند، مصرف میوه هایی مانند سیب می تواند در جبران افت قند خون نیز بسیار مفید باشد. به این ترتیب به قدرت یادگیری آن ها کمک کرده و آن ها با نشاط بیشتری بازی می کنند.

میوه برای کودکان چاق ضرر دارد؟
سرعت رشد کودکان در سال اول بسیار زیاد است و وزن یک کودک یک ساله تقریبا ۳ برابر وزن او هنگام تولد است. از سال سوم به بعد سرعت رشد، کند اما مداوم می شود به طوری که سالانه با توجه به دختر یا پسر بودن بین ۲ تا ۳ کیلوگرم به وزن و بین ۶ تا ۸ سانتی متر به قد کودک اضافه خواهد شد.

به همین دلیل نیاز به غذا کمتر می شود اما مادران به اشتباه فکر می کنند، کودک دچار بی اشتهایی شده و با اصرار کودک را وادار به خوردن می کنند. این احتمال وجود دارد، وقتی آبمیوه یا میوه شیرین به کودک داده می شود، او آن را به صورت بافت چربی ذخیره کند. اگرچه دریافت ۲ واحد میوه در تغذیه روزانه کودک معادل ۱۲ کیلوکالری است، در حالیکه یک شیرینی گل محمدی معادل ۱۵۰ کیلوکالری است. بنابراین توصیه می شود، در مورد کودکان چاق به جای منع مصرف میوه، خوراکی هایی مانند تنقلات، شیرینی ها و شکلات از برنامه غذایی کودک حذف شود.

پوست میوه ها را باید برای کودکان گرفت؟
پوست میوه ها، هم می تواند برخی مواد مغذی را به بدن کودک برساند و هم مواد سمپاشی شده را وارد بدن او کند. بنابراین برخی میوه ها که پوستشان حاوی فیبرهای نامحلول است، به دلیل نفاخ بودن و نیز به دلیل آنکه کودکان نمی توانند آن ها را خوب بجوند، بهتر است پوست گرفته شوند. همچنین توصیه می شود پوست میوه های وارداتی که حاوی مواد نگهدارنده هستند، گرفته شود. با توجه به فصل گرما و امکان رشد عوامل بیماری زا در میوه ها نیز بهتر است میوه ها در این فصل تا حد امکان بدون پوست مصرف شوند.

چه میوه هایی حساسیت زا هستند؟
حساسیت در اثر عوامل ژنتیک – که سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند – ایجاد می شود. در میان غذاهای مختلف حساسیت زا بخشی از میوه ها هم قرار دارند. برخی از این میوه ها عبارتند از: توت فرنگی، کیوی و نارنگی. در مورد توت فرنگی به دلیل خلل و فرجی که در این میوه وجود دارد معمولا شستشوی آن درست انجام نمی شود و به همین دلیل ممکن است علاوه بر ایجاد حساسیت، مسمومیت نیز ایجاد کند. بنابراین در مصرف این میوه برای کودکان باید احتیاط کرد.

چطور این میوه ها را بشوییم؟ 
برای شستن میوه ها باید آب تمیزی در اختیار داشته باشیم. پس از چند بار شستن با آب، باید میوه را با ماده ضدعفونی کننده مورد تأیید وزارت بهداشت شستشو داد. کافی است یک قاشق مرباخوری از محلول ضدعفونی را در ۱۰ لیتر آب مخلوط کرده و چند دقیقه ای صبر کنید، سپس میوه ها را بشویید. از آنجا که میوه های تابستانی اغلب با پوست خورده می شوند، لازم است در شستشوی آن ها دقت کافی داشته باشید.

عطش کودک را با میوه برطرف نکنید؟ 
با وجود آنکه درصد زیادی از بدن کودکان را آب تشکیل می دهد، ذخیره آب بدنشان کم است و با تعریق زیاد تابستانی و اسهال و استفراغ آب بدنشان از بین می رود و دچار کم آبی می شوند که در صورت برطرف نشدن، مشکلات زیادی را برای کودکان به وجود می آورد، بهترین راه رفع عطش برای کودکان آب و مخلوط آبمیوه و آب است چون وقتی بدن به آب نیاز دارد، دادن موادی حاوی قند مثل میوه ها عطش را به خوبی برطرف نمی کند و کودک تنها با خوردن آب می تواند الکترولیت های از دست رفته از طریق تعریق را به دست آورد

 

منابع

https://www.babycenter.com/0_the-10-best-foods-for-babies_10320505.bc

https://www.stonyfield.com/blog/first-fruits

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

آب دادن به نوزاد

 

آب دادن به نوزاد از چه زمانی مجاز است؟
در اولین ماه های به دنیا آمدن نوزاد، توصیه می شود که از آب دادن به نوزاد اجتناب شود، چراکه در طی این ماه ها رژیم غذایی نوزاد صرفاً شامل شیر مادر و یا برخی غذاهای دیگر مانند شیرخشک خواهد بود. آما ایا این موارد برای رفع تشنگی نوزاد کافی خواهند بود؟ آب دادن به نوزاد از چه زمانی مجاز خواهد بود؟ در این متن به این پرسش ها و به انواع پرسش های دیگری در مورد آب خوردن نوزاد پاسخ خواهیم داد که ممکن است در ذهن شما شکل گرفته باشند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

به صورت کلی، از آب دادن به نوزاد تا قبل از سن ۶ ماهگی باید اجتناب شود. تا این سن، تنها شیر مادر و یا شیرخشک برای رفع تشنگی نوزاد کافی خواهند بود، حتی اگر هوا گرم باشد.

با گذر او از سن ۶ ماهگی، آب دادن به نوزاد بلامانع خواهد بود و در زمانی که تشنه است می توانید کمی آب به او بدهید. ولی کماکان مراقب باشید و این مقدار باید کنترل شده باشد. چراکه در صورتی که آب دادن به نوزاد بیش از اندازه باشد، ممکن است به شکم درد مبتلا شود و یا اینکه فضای معده او بیش از اندازه با آب پر شده و نتواند به مقدار کافی غذا بخورد. به هرحال توصیه می شود تا قبل از اولین جشن تولد کودکتان، میزان آب خوردن نوزاد را کنترل کنید. پس از گذشت اولین سال و پس از زمانی که کودک قادر به خوردن غذای جامد شد، اجازه خواهید داشت تا هر مقدار که می خواهید به او آب بدهید.

چرا آب خوردن برای نوزاد زیر ۶ ماه خطرناک است؟
آب خوردن نوزاد های کمتر از ۶ ماهه به هیچ عنوان مورد تایید کارشناسان و پزشکان نیست. نوزاد در این سن حجم معده بسیار ناچیزی دارد و پر کردن آن با آب  ممکن است باعث کاهش جذب مواد معدنی و مغذی توسط نوزاد و همچنین کم اشتها شدن او برای خوردن شیر مادر شود. همین امر می تواند منجر به تاخیر در رشد نوزاد شما شود.

در برخی موارد نادر، اگر آب دادن به نوزاد بیش از اندازه باشد،‌ ممکن است اختلالات جدی در بدن او ایجاد شده و  باعث بروز مسمومیت آبی بشود و در نتیجه حتی به کما برود. این حالت زمانی رخ می دهد که مصرف بیش از اندازه آب باعث می شود تا مقدار سدیم در بدن نوزاد به بیش از حد استاندارد و لازم برسد و تعادل الکترولیت های مغز نوزاد به هم خورده و در نتیجه بدن به لرزه بیوفتد.

آیا استفاده از آب برای حل کردن شیرخشک ضرر دارد؟
از آنجا که آب خوردن نوزاد کمتر از ۶ ماهه نهی می شود، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا استفاده از آب برای حل کردن شیر خشک نوزاد هم مضر است؟ در پاسخ باید بگوییم که مقدار آب مورد استفاده باید با دقت کنترل شود.  هنگام آماده کردن شیر خشک برای نوزاد کمتر از ۶ ماهه، حتماً به دستورالعمل های درج شده روی جعبه شیرخشک توجه داشته باشید. استفاده بیش از حد از آب برای ساخت شیر خشک نیز می تواند عواقبی همانند آب دادن به نوزاد داشته باشد و منجر به مسمومیت آبی در نوزاد بشود. علاوه بر این، این کار باعث می شود تا نوزاد کمتر از نیاز خود مواد معدنی و مغذی دریافت کند، چراکه بیشتر حجم غذای او را آب تشکیل می دهد.

آیا آب دادن به نوزاد در آب و هوای گرم مجاز است؟
همانطور که پیش تر و به عنوان یک قانون کلی بیان شد، آب خوردن نوزاد تا قبل از ۶ ماهگی توصیه نمی شود،‌ چراکه ممکن است اشتهای او برای خوردن شیر مادر (که اصلی ترین، بهترین و مهم ترین غذا برای نوزاد است) را کاهش دهد. با این حال، این بدین معنا نیست که آب خوردن نوزاد لزوماً عواقب ناگواری را رقم خواهد زد. آب خوردن نوزاد اگر کاملاً کنترل شده و در مقادیر بسیار ناچیز باشد و مادامی که هیچ لطمه ای به شیر خوردن او نزند، ایراد چندانی نخواهد داشت. ولی در نظر داشته باشید که تا این سن، نوزاد احتیاجی به آب خوردن ندارد و تمام نیازهای او می تواند با استفاده از شیر تامین شود، مگر آنکه پزشک متخصص آب دادن به نوزاد را به شما توصیه کند.

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، سعی کنید تعداد دفعات شیر خوردن نوزاد را بیشتر کنید تا نوزاد احساس تشنگی نکند. در این روزها نوزاد ممکن است در فواصل زمانی کوتاه تری احتیاج به شیر پیدا کند. به عنوان یک مادر، توجه داشته باشید که در روزهای گرم تابستانی حتماً به مقدار کافی آب بنوشید. توجه داشته باشید که اگر نوزاد شما در طی ۲۴ ساعت بین ۶ تا ۸ پوشک را کثیف کرده است، پس احتمالاً مقدار کافی مایعات به بدن او میرسد و دیگر نباید نگران این موضوع باشید.

 
آب خوردن نوزاد در زمان تب داشتن
اگر نوزاد شما تب دارد و سن او هنوز به ۶ ماه نرسیده، توصیه می کنیم تعداد دفعات شیر خوردن او را بیشتر کنید و تا جایم ممکن از شیر مادر تغذیه کند. اگر از شیر خشک استفاده می کنید، حجم شیر مورد استفاده برای هر نوبت را کاهش داده ولی دفعات آن را افزایش دهید. توجه داشته باشید که آب دادن به نوزاد حتی در این شرایط، بدون اجازه دکتر توصیه نمی شود.

منابع
https://www.babycenter.com/404_when-can-babies-drink-water_1368488.bc
https://www.pregnancybirthbaby.org.au/when-can-babies-drink-water
https://www.todaysparent.com/baby/baby-food/when-can-i-give-my-baby-water/

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

مشکلات شنوایی در کودکان

مشکلات شنوایی در کودکان
اغلب پدر و مادرها نخستین کسانی هستند که متوجه اشکالات شنوایی درکودک خودمی شوند. درنوزادان،نخستین نشانه ی کم شنوایی یا ناشنوایی، عدم واکنش در قبال صداهاست. در سنین بالاتر، شروع مشکلات شنوایی ممکن است موجب افت وضعیت درسی شود. هر چند اشکال در شنوایی ممکن است  موقت باشد، معاینه ی پزشک لازم است.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

ارزیابی کنترل شنوایی کودک :
هر چند فقط افراد متخصص می توانند شنوایی کودک را به طور دقیق بسنجند، به آسانی می توانید به طرق ذیل متوجه وضعیت شنوایی او بشوید. واکنش منفی در هر سنی ممکن است نشانه ی وجود اشکال باشد.

– مدت کوتاهی پس از تولد، نوزاد باید در قبال یک صدای بلند ناگهانی، مانند کف زدن، با چشمک زدن یا باز کردن چشم هایش واکنش نشان دهد.

– تا ۱ ماهگی، نوزاد باید به صدای ممتدی که به طور ناگهانی شروع شود، مانند صدای جارو برقی، واکنش نشان دهد.

– تا ۴ ماهگی، نوزاد باید در مقابل صدای شما، حتی اگر خارج از دید او باشید، واکنش نشان دهد.

– تا ۱۲ ماهگی، کودک باید با شنیدن نام خودش و نیز کلمات آشنایی مانند (مامان) و (نه) واکنش نشان دهد.

در این بخش مدت زمانی که کودک دچار مشکلات شنوایی شده حائز اهمیت می باشد :

– کودک اخیرا دچار مشکلات شنوایی شده است :
در صورتی که کودک اخیرا دچار بیماری های عفونی چون اوریون، سرخک، مننژیت و آنسفالیت شده باشد ممکن است به بخش هایی از دستگاه عصبی که به شنوایی مربوط می شوند لطمه بزند، و ممکن است منجر به  لطمه دائمی به گوش شود.

ممکن است کودک گوش درد داشته باشد، اگر این درد در حین سفر هوایی یا به فاصله ی کوتاهی پس از آن شروع شده باشد علت احتمالی انسداد ناشی از فشارجو خواهد بود. اگر مشکلات شنوایی به وجود آمده ادامه داشت،وقت معاینه پزشکی بگیرید. اما اگردرد گوش دلیلی غیر از سفر هوایی داشته باشد، درد ناشی از التهاب گوش میانی است و ظرف ۲۴ ساعت به پزشک مراجعه کنید.

– کودک اخیرا دچار مشکلات شنوایی نشده است :

اگر کودک قبل از شروع مشکل شنوایی، گوش درد داشت علت احتمالی التهاب گوش ترشحی است و باید وقت معاینه پزشکی بگیرید. ولی اگر کودک گوش درد نداشت احتمالا مشکلات شنوایی کودک از زمان تولد وجود داشته و یا مادر زادی بوده است، هرچند احتمال آن ضعیف است مگر در صورتی که سابقه خانوادگی کم شنوایی وجود داشته باشد یا کودک قبل از تولد در معرض سرخچه قرار گرفته باشد.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki 

زایمان سزارین و طبیعی

 

مقایسه زایمان طبیعی و سزارین
اگر پس از هفته‌ها بارداری و پرورش جنین، منتظر تولد اولین فرزندتان هستید، شاید بارها لحظه تولدش را در ذهن تجسم کرده‌اید. اگر بدون هیچ دلیل پزشکی، سزارین را انتخاب کرده‌اید، لازم است که نظر متخصصین را بدانید. شاید زایمان طبیعی برنامه‌ریزی‌شده بهتر از تیغ‌های جراحی باشد. از طرف دیگر شاید تمایل ندارید که درد زایمان طبیعی را تحمل کنید. در ادامه فواید و مضرات هر کدام را مرور می‌کنیم.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

دلایل انتخاب سزارین
در چند سال اخیر، پزشکان از تمایل روزافزون مادران به زایمان سزارین خبر می‌دهند. بیشتر مادرانی که در انتظار تولد اولین فرزند خود هستند، بدون هیچ دلیل پزشکی، تمایل به سزارین دارند. اما سازمان‌های درمانی مطرح دنیا سعی دارند که از جراحی‌های سزارین غیرضروری جلوگیری کنند.

چرا مادر ممکن است به‌جای زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب کند؟ برخی از افراد می‌گویند که برنامه‌ریزی برای سزارین راحت‌تر از آن است که منتظر درد زایمان باشی. برخی دیگر می‌گویند زایمان سزارین دردهای احتمالی و عوارض آن را به‌حداقل می‌رساند. پارگی، بی‌اختیاری و اختلال در مسائل جنسی از عوارض احتمالی زایمان طبیعی است.

بدست‌آوردن آمار واقعی کمی دشوار است،‌ اما بیشتر متخصصان تخمین می‌زنند که از هر ۱۰۰ زن،‌ کمتر از ۳ نفر برای اولین زایمان خود سزارین را ترجیح می‌دهند. دانشکده مامایی و زنان‌زایمان آمریکا (ACOG) می‌گوید که حتی اگر پزشک تمایل به انجام سزارین دارد، زنان باید برای زایمان طبیعی برنامه‌ریزی کنند. هیچ دلیل علمی وجودندارد که سزارین ایمن‌تر از زایمان طبیعی باشد.

مقایسه راحتی دو نوع زایمان
برنامه‌ریزی سزارین به زنان این حس را می‌دهد که روی تجربه‌ای که ذاتاً غیرقابل پیش‌بینی است،‌ کنترل دارند. اگر بدانید که نوزادتان کی قرار است به دنیا بیاید، برنامه‌ریزی برای کمک‌گرفتن از خانواده،‌ ترک کار و تأمین نیازهای کودک آسان‌تر می‌شود. برخی زنان ترجیح می‌دهند که به جای استرس درد زایمان در هفته‌های آخر، از رشد جنین لذت ببرند. اما اگر حتی برای سزارین آماده می‌شوید، به این معنا نیست که جنین طبق برنامه‌های شما پیش می‌رود. برنامه‌ریزی جراحی تا پیش از ۳۹ هفتگی صورت نمی‌گیرد، اما با این حال،‌ ممکن است درد زایمان زودتر خودش را نشان بدهد.

در بیمارستان ماماها و متخصصین زنان‌زایمان به شما به چشم بیماری که قرار است جراحی شود نگاه می‌کنند. حتی اگر قصد زایمان طبیعی دارید،‌ به این معنا نیست که حتماً این اتفاق می‌افتد. اما در زایمان طبیعی، مادر کنترل بیشتری روی تولد خواهد‌داشت. پس از سزارین، مادر علاوه بر اینکه لازم است نیازهای نوزادش را رفع کند، باید با سختی‌های ناشی از یک جراحی بزرگ روبرو شود. مدت زمان بیشتری باید در بیمارستان بماند (به‌طور متوسط سه روز، در حالی که در زایمان طبیعی دو روز کافی است). مادری که سزارین شده‌است تا چند هفته باید فعالیت‌های فیزیکی محدودی داشته‌باشد. درد جراحی نیز، شیردادن به نوزاد را سخت‌تر می‌کند. در نهایت، با عمل سزارین،‌ احتمال اینکه دوباره به بیمارستان برگردید بیشتر است.

درد زایمان طبیعی
برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند که به‌جای مدیریت دردهای زایمان، ریسک بیهوشی در جراحی را بپذیرند. باید توجه داشته‌باشید که بیهوشی اپیدورال ممکن است خوب عمل نکند، یا امکان دارد که شانس استفاده از آن را نداشته‌باشید. تقریباً تمام زنان باردار داستان‌های وحشتناکی از درد زایمان را شنیده‌اند. اگر به این موضوع اهمیت می‌دهید، درباره آن با متخصص خود مشورت کنید. اطمینان حاصل کنید که تیمی که قرار است در هنگام زایمان در کنارتان باشند از نگرانی‌های شما در مورد دردهای احتمالی مطلعند و درمان‌های لازم را به‌کار می‌برند. اگر برایتان امکان دارد با خانم‌هایی که سزارین را تجربه کرده‌اند صحبت کنید. آنها هنگام زایمان درد زیادی را تحمل نکرده‌اند اما بهبود آنها پس از جراحی،‌ طولانی‌تر و سخت‌تر است.

پارگی ناشی از زایمان طبیعی
بسیاری از زنان، پس از زایمان طبیعی تجربه پارگی در ناحیه واژن یا بخش پرینه را داشته‌اند – بخشی که بین واژن و مقعد قراردارد. اما این پارگی‌ها، در شدیدترین حالت خود، سطحی هستند و کمی مادر را اذیت می‌کنند. این زخم‌ها با چند بخیه ساده رفع می‌شوند و مدت زمان کوتاهی برای بهبودی آنها کافی است. تعداد کمی از زنانی که زایمان طبیعی  داشته‌اند (کمتر از ۳ %) دچار پارگی‌های عمیق شده‌اند که منجر به مشکلاتی در ناحیه مقعد شده‌است و طبیعتاً روند بهبود طولانی‌تر می‌شود. پرستاران ماهر در هنگام زایمان، بخش پرینه را به‌ندرت می‌برند و کمتر از انبر جراحی استفاده می‌کنند. بنابراین کافی است که کمی از پرستاران شناخت داشته باشید تا شانس بهبودی سریع خودتان را هنگام زایمان طبیعی بیشتر کنید.

خطرات زایمان‌های بعدی
آنچه که کاملاً روشن است آن است که با هر بار عمل سزارین خطر بروز مشکلات و عوارض در زایمان‌های بعدی بیشتر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید فرزندان بیشتری داشته باشید، متخصصین بر زایمان طبیعی اصرار بیشتری می‌کنند. حتی اگر اطمینان دارید که بیشتر از یکی دو فرزند نمی‌خواهید بهتر است به این نکته توجه کنید:

مطالعات نشان می‌دهند که بسیاری از زنان در مورد تعداد فرزندانشان اشتباه می‌کنند و در نتیجه هنگام تصمیم‌گیری در مورد نحوه زایمان اول دیدگاه درستی ندارند. معمولاً آنها یا تصمیم خود را عوض می‌کنند و یا نهایتاً با بارداری‌های ناخواسته مواجه می‌شوند. علاوه بر آنچه که مطرح شد بهتر است به نکات زیر نیز توجه کنید:

احتمال بروز خونریزی‌ها: برخی از یافته‌های علمی بیان می‌کنند که در زایمان سزارینی که از پیش برنامه‌ریزی شده‌است،‌ احتمال بروز خونریزی کمتر است. البته به‌خاطر داشته باشید که برخی از زنانی که تصمیم به زایمان طبیعی می‌گیرند در نهایت با سزارین مواجه می‌شوند که در این حین خونریزی بیشتری نسبت به عمل سزارینِ از پیش تعیین‌شده اتفاق می‌افتد.
مدت اقامت در بیمارستان پس از زایمان: با زایمان طبیعی،‌ مادران سریع‌تر مرخص می‌شوند. همچنین در زنانی که سزارین کرده‌اند احتمال بازگشت به بیمارستان دوبرابر بیشتر از زایمان طبیعی است.
مشکلات تنفسی: نوزادانی که با عمل سزارین به‌دنیا آمده‌اند،‌ بیشتر از سایر نوزادان، به‌علت مشکلات تنفسی به بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان منتقل می‌شوند. البته تعداد این موارد بسیار اندک است.
با تمام این توضیحات، متخصصین معتقدند که زایمان سزارین تنها باید زمانی صورت گیرد که از لحاظ پزشکی نیاز باشد. آنها به مادران باردار توصیه می‌کنند که به‌خاطر مزایای کوتاه‌مدت سزارین از خطرات ناشی از آن غافل نشوند.

 

منابع

https://www.pregnancy.com/
babycenter.com
 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

ست کالسکه invictus

 

استفاده از کالسکه چه مزایایی برای والدین و کودک دارد؟
ست کالسکه نوزاد یکی از مهم ترین و پرکاربردترین خریدهای سیسمونی شما است. دلایل زیادی برای خرید یک ست کالسکه وجود دارد، یکی از بدیهی ترین مزایای استفاده از ست کالسکه، حمل راحت تر کودک است. بدون استفاده از کالسکه والدین لزوماً باید نوزاد را در آغوش گرفته  و حمل کنند. با افزایش سن نوزاد، وزن او هم بیشتر می شود و بنابراین حمل او هم به آسانی قبل نخواهد بود. این امر حتی ممکن است باعث بروز برخی آسیب های جبران ناپذیر به کمر و یا گردن شما شود. البته حمل نوزاد بدون استفاده از کالسکه هم ممکن است، ولی کالسکه بیشترین راحتی و آسایش خاطر را هم برای شما و هم برای نوزاد خواهد داشت.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

برای مثال هنگام حمل یک کالسکه نوزاد به راحتی می توانید به فعالیت های شخصی خود مثل خرید هم برسید و حتی از کالسکه نوزاد هم برای حمل وسائل خریداری شده کمک بگیرید، چراکه عموم کالسکه های کودک سبدی را مخصوص حمل وسایل والدین طراحی کرده اند. این سبد عموماً در قسمت زیرین کالسکه جای می گیرد. این نکته باعث می شود که خیلی راحت‌تر کودک را هرجا که بخواهید همراه خود ببرید.

ست کالسکه اینوکتوس (invictus)
این ست کالسکه محصول کشور بلژیک و ساخته شده توسط شرکت معتبر invictus است؛ تخصص اصلی این شرکت بلژیکی در زمینه تولید کالسکه کودک است. شعار این شرکت «تولید محصولاتی مخصوص والدین مدرن است» و همین کافی است تا به اهمیت طراحی لوکس و مدرن در ست کالسکه اینوکتوس (invictus) پی ببریم. این کالسکه های محیطی جذاب و لوکس برای کودک فراهم می کند و در عین حال تمام کارآیی و امکانات لازم برای والدین را هم در اختیار آن ها قرار می دهد. علاوه بر این، شرکت اینوکتوس (invictus) تاکید و توجه زیادی به مقوله‌ی امنیت نوزاد در کالسکه دارد و در تولید این ست کالسکه تمامی جزئیاتِ تعیین کننده در امر امنیت نوزاد را با دقت در نظر گرفته است. بنابراین، اگر علاوه بر راحتی کودک، ظاهر شیک و شکیل خودتان هم برایتان اهمیت دارد، خرید این کالسکه می تواند پیشنهادی عالی برای شما باشد.

به صورت کلی ست کالسکه اینوکتوس (invictus) علاوه بر طراحی ظاهری فوق العاده، وزن کمی دارد و حمل آن بسیار نیز آسان است. علاوه بر این، در طراحی و ساخت آن اهمیت ویژه ای به حرکت روان و راحت کالسکه داده شده است تا کودک در آن کاملاً‌ احساس امنیت و آسایش کند. یکی دیگر از مزایای ست کالسکه اینوکتوس (invictus) تبدیل سریع و راحت آن به صندلی کودک در خودرو است که شما را از خرید جداگانه‌ی صندلی کودک بی نیاز می کند. در ادامه به توضیح دقیق‌تر ویژگی های این کالسکه خواهیم پرداخت.

ست کالسکه اینوکتوس (invictus) شامل چه وسایلی است؟
با خرید این ست کالسکه، در واقع مجموعه‌ ای شامل تمام وسایل زیر تحویل خواهید گرفت.

بدنه (شاسی) اصلی آلومینیومی
کری کات (بخش مخصوص حمل نوزاد)
صندلی کودک (مخصوص کالسکه)
صندلی ماشین (قابلیت تبدیل کالسکه به صندلی ایمنی خودرو مخصوص کودک)
کیف مخصوص تعویض پوشک کودک
سبد بسط‌پذیر (در بخش زیرین کالسکه، مخصوص وسایل والدین و حمل بار)
پوشش بارانی (چتر ضد آب کالسکه)
پشه بند
پیش‌بند برای نوزاد
جا لیوانی روی دسته (برای حامل کالسکه)
پوشش پا نوزاد (شبیه به کیسه خواب)
مهم‌ترین ویژگی‌های چهارچوب و بدنه‌ی ست کالسکه اینوکتوس (invictus)
وزن کم و کاملاً سبک
دستگیره قابل تنظیم در چند درجه (مخصوص افراد با قدهای مختلف)
جنس آلومینیومی (سبک و با مقاومت بالا)
لبه‌های نگهدارنده تا مانع از خم شدن ناگهانی چهارچوب شود
سیستم ضدضربه مدرن
ترمز مرکزی
چرخ های ژله‌ای (با حداکثر توان ضربه‌گیری برای حرکت روان)
دستگیره تنظیم ارتفاع
قابلیت تنظیم چرخ‌ها به صورتی که فقط مستقیم حرکت کنند

رنگ‌بندی مختلف ست کالسکه اینوکتوس (invictus)
همانطور که پیش تر بیان شده بود،‌ جذابیت ظاهری و طراحی مدرن یکی از بارزترین ویژگی های این ست کالسکه کودک است. ست کالسکه اینوکتوس در طرح و رنگ‌ های مختلفی تولید و عرضه می شود. انواع ساده‌ی این کالسکه در رنگ های خاکستری روشن، سرمه ای، طوسی و کرم / شکلاتی تولید می شود.

علاوه بر این، مدل دیگری از این کالسکه هم تولید می شود که رنگ پارچه ی آن مشکی بوده و دارای طرح های مربعی و یا همراه با طرح های گل است.

مهم‌ترین ویژگی‌های کری‌کات ست کالسکه اینوکتوس (invictus)
کری‌کات همان بخش مخصوص دراز کشیدن نوزاد است که کودک را در آن به‌صورت درازکش قرار می‌دهند.  این قسمت دارای تشکی نرم و همچنین آفتاب‌گیر است تا کودک در آن کاملاً احساس آرامش داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی‌های کری‌کات این ست کالسکه به شرح زیر است:

دارای دستگیره حمل جداگانه (قابل استفاده به‌عنوان کریر کودک)
پارچه و زیپ های ضد آب (مقاوم در برابر باران)
قابلیت نصب به دو طرف روی بدنه (هم رو به پشت مخصوص نوزادان خیلی کم سن و سال، و هم رو به جلو)
دارای سایبان قابل تنظیم چند مرحله‌ای
قابلیت تنظیم ارتفاع پشتی کودک تا حالت (نشستن و درازکشیدن) کودک را تنظیم کنید
سیستم تهویه هوای مناسب جهت وجود هوای تازه داخل بخش مخصوص کودک
قابلیت تاب خوردن کری‌کات برای تفریح، سرگرمی و آرامش بیشتر نوزاد

مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی نوزاد ست کالسکه اینوکتوس (invictus)
یکی از امکاناتی بسیار جالبی که که است کالسکه اینوکتوس در اختیار شما قرار می دهد، آن است که اگر قصد استفاده از کری‌کات را ندارید و کودک شما به اندازه‌ی کافی بزرگ شده تا بتواند خودش را در حالت نشسته کنترل کند، می‌توانید کری‌کات را جدا کرده، و صندلی نوزاد را به جای آن به شاسی اصلی متصل کنید. کودک در این صندلی در حالت نشسته خواهد بود و دید بیشتری به اطراف خواهد داشت و تجربه‌ ای متفاوت برای او رقم خواهد خورد. علاوه بر این، استفاده از این صندلی برای روزهایی که هوا مناسب و یا کمی گرم است توصیه می‌شود. مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی کودک این ست کالسکه به شرح زیر است:

تا دید کاملی به او داشته باشید)
دارای سایه‌بان قابل تنظیم چند مرحله‌ ای
قابلیت تنظیم ارتفاع پشتی کودک (دارای قابلیت تخت‌شو)
پارچه و زیپ های ضد آب (قابل شستشو و مقاوم در برابر باران)
دارای کمربند ایمنی مخصوص قابل تنظیم در ۵ مرحله جهت ایمنی و راحتی هرچه بیشتر نوزاد
تشک پارچه‌ای نرم و راحت
دارای حفاظ‌های امنیتی جداشونده (برای جلوگیری از زمین خوردن کودک – اگر کودک شما به اندازه کافی رشد کرده باشد، می توانید حفاظ ها را جدا کنید)
سیستم تهویه مناسب (امکان و گردش هوا در داخل فضای مخصوص کودک)
مجهز به پوشش پا نوزاد (پوششی شبیه شبیه به کیسه خواب تا پاها و بدن نوزاد را گرم نگه دارد)
امکان جداسازی سقف این بخش از کالسکه (قابل استفاده بدون سقف آفتاب ‌گیر)
منابع:

https://www.invictusbaby.co.uk/invictus-v-plus

http://invictus-online.eu/about/

https://www.momsbestumbrellastrollersreview.com/benefits-of-baby-strollers/

https://babygearspro.com/benefits-baby-stroller/

http://www.strollerspoint.com/benefits-baby-strollers/

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

https://babypro.ir/wiki

کالسکه نوزاد جوناما

 

ست کالسکه نوزاد جوناماJunama
اگر به سلامت خود و نوزادتان اهمیت می‌دهید، ‌حتماً از کالسکه استفاده کنید. سیسمونی در بازار مدل‌ها و مارک‌های مختلفی از کالسکه ها موجود است که هرکدام ویژگی‌ها و کیفیت خاص خود را دارند. در حال حاضر کالسکه های نوزاد جوناما (Junama) یکی از بهترین کالسکه‌های موجود در بازار هستند. این شرکت چند سالی می‌شود که کالسکه‌های خود را وارد بازار کرده است. چیزی که شرکت جوناما (Junama) را متفاوت ساخته،‌ نگاه تخصصی آن در تولید کالسکه نوزاد است، چراکه این شرکت صرفاً به تولید کالسکه می‌پردازد. سیسمونی محصولات جوناما (Junama) همگی دارای دوام، کیفیت، طراحی‌های منحصر به فرد، ظاهری مدرن و امکاناتی فوق العاده هستند که این کالسکه‌ ها را برای استفاده در هر شرایطی مفید می سازد. سِت کالسکه نوزاد جوناما (Junama) مخصوص مشتریانی است که استفاده از مدرنیته، طراحی، استایل وجدیدترین تکنولوژی‌های تجهیزات نگهداری از کودکان را تحسین می‌کنند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

ست کالسکه نوزاد جوناما Junama  مدل Diamond
ست کالسکه مدل Diamond (الماس) یکی از محبوب‌ ترین مدل های ساخته شده توسط شرکت جوناما Junama است. جالب ترین ویژگی این مدل کالسکه، ظاهر گهواره آن است که شبیه به یک الماسِ بُرِش داده شده طراحی شده است. سیسمونی در واقع گویی نوزاد خود را درون نیمی از یک قطعه الماس قرار می‌دهید. طراحی بخش گهواره سازگاری کاملی نیز با ساختار و طراحی کلی کالسکه دارد. ست کالسکه نوزاد جوناما Junama مدل Diamond در رنگ های مختلفی موجود است که هرکدام از آن‌ها از پارچه‌های طرح‌دار ساخته شده که ظاهری خاص و منحصر به فرد به کالسکه می‌دهد. در این مدل کالسکه هرآن چیزی که ممکن است برایتان اهمیت داشته باشد قرار گرفته است: سیسمونی کیفیت بالای ساخت که در نتیجه امنیت و راحتی را برای نوزاد به همراه دارد و همچنین طراحی کارآمد و فوق‌العاده برای حامل کالسکه.

یک مجموعه ۲ در ۱ این مدل شامل تمام لوازم زیر است:
فریم آلمینیومی همراه با چرخ‌ها
کیف مادر
سایه‌بان ضد آب که هم در روزهای آفتابی و هم بارانی کاربرد دارد.
جا لیوانی روی دسته
بخش نگهدارنده سبد خرید مخصوص والدین
متعلقات اضافی (همراه مجموعه نیستند و باید جداگانه خریداری شوند)
پشه بند
چتر همرنگ کالسکه
دستکش
کیسه خواب کودک
مبدل صندلی ماشین برای برندهای TAKO, CYBEX, MAXI COSI, AVIONAUT, ROMER, RECARO, KIDDY سیسمونی (بخش گهواره این کالسکه خودش مستقیم به صندلی ماشین متصل نمی‌شود و احتیاج به یک مبدل خواهید داشت).
پایه گهواره (بخش گهواره‌ی کالسکه جدا شده و روی پایه‌ای ثابت قرار می‌گیرد تا تبدیل به گهواره‌ای بلند و قابل استفاده در منزل شود).
ویژگی‌های فنی:
سیستم ضد ضربه
ترمز مرکزی
چرخ‌های ژله‌ای
مجهز به ۶ ضربه‌گیر
قابلیت تنظیم قد
دستگیره‌های چرمی
قابلیت چرخش صندلی گهواره (رو به جلو و یا رو به عقب نصب شوند)
سایه‌بان چند مرحله‌ای قابل تنظیم
قابلیت تنظیم پشتی گهواره تا نوزاد در حالت نشسته، صاف و یا دراز کشیده باشد
کمربند ایمنی قابل تنظیم در ۵ حالت
تشک نرم و زیبا
ابعاد:
گهواره (طول – عرض – ارتفاع ):‌۹۰ – ۴۲ – ۶۲ سانتی‌متر
پایه قابل حرکت (عمق – عرض – ارتفاع): ۹۲ – ۴۴ – ۶۲ سانتی‌متر
شاسی کالسکه در حالت جمع شده: ۸۹ – ۶۰ – ۴۲ سانتی متر
ابعاد داخلی اجزاء کالسکه:
گهواره: ۸۰ – ۳۵ – ۲۰ سانتی‌متر
بخش جداشونده قابل حمل: ۹۰ – ۳۴ سانتی متر
وزن شاسی همراه با گهواره: ۱۲ کیلوگرم
وزن شاسی با بخش حرکتی: ۱۰.۵ کیلوگرم

جهت خرید سیسمونی کامل نوزاد خود به سایت ما مراجعه کنید:

www.babypro.ir

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

نوازش کودک

 

نوازش کودک
همه پدر و مادرها عاشق فرزندانشان هستند. آنها در محبت کردن و نوازش کودکشان کوتاهی نمی‌کنند و بیشتر به خاطر دل خودشان است که به بوسیدن و در آغوش گرفتن فرزندشان از نوزادی علاقه‌مندند. اما این نوازش‌ها، بوسه‌ها و محبت‌ها چه تأثیری در رشد و پرورش کودک دارند؟ از دکتر ورشایگان در مورد این تأثیرات می‌پرسیم و او هم توضیحاتی می‌دهد که می‌توانید در قالب سوال و جواب بخوانید؛

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

چند نوع نوازش داریم؟
نوازش انواع مختلفی دارد که سه دسته از عمده‌ترین آنها شامل:

 ۱٫ نوازش‌های کلامی مانند ابراز محبت و تشویق و تحسین کودک

 ۲٫ نوازش‌های لمسی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن و لمس کردن کودک

 ۳٫ نوازش‌هایی از طریق زبان بدن مانند نگاه‌های محبت‌آمیز می‌شود

هر کودک چه مقدار به نوازش پدر و مادر خود احتیاج دارد؟
نوازش و محبت از لحاظ عاطفی روح و روان هر انسانی را می‌تواند به شدت تحت تأثیر خودش قرار دهد. وقتی صحبت از کودکان به میان می‌آید این تأثیر بسیار برجسته‌تر می‌شود چون رشد عاطفی و هوش هیجانی کودک را می‌تواند ارتقا دهد. سیسمونی اما در این مورد نمی‌توان معیار عددی داد که هر کودک نیاز دارد روزانه ایکس مرتبه بوسیده شود یا در آغوش گرفته شود.  
معیارهای مربوط به عواطف و رشد روانی افراد معیارهایی نسبی هستند که در افراد و شرایط مختلف متفاوت هستند و بیشتر مواقع افراط یا کمبود آنها قابل تشخیص است و شما به صورت غریزی می‌توانید آن را بسنجید.

نوازش روی سلامت جسمی کودکان چه تأثیری می‌گذارد؟
طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است تأثیر نوازش علاوه بر روح و روان بر روی جسم کودک نیز قابل ملاحظه است. سیسمونی اهمیت این مساله تا جایی است که مواردی وجود دارد از کسانی که در کودکی نوازش دریافت نکرده‌اند و در بزرگسالی دچار خشکی در ناحیه نخاع شده‌اند.

تحقیق دیگری نیز در مورد کودکان بی‌سرپرست انجام شده که در آن دو گروه از نوزادان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند؛ نوزادانی که بغل گرفته می‌شدند و حرف‌های محبت‌آمیز می‌شنیدند از لحاظ تغذیه و رشد شرایطی به مراتب بهتر داشتند در مقایسه با گروه دیگری از نوزادان که موقع شیر خوردن پرستارانشان، شیشه شیر را به دست خود نوزاد می‌دادند و با آنها حرف نمی‌زدند. این دسته از کودکان آسیب پذیری بیشتری داشتند و حتی از نظر جسمی دچار مشکل می‌شدند. سیسمونی یعنی سیستم ایمنی آنها در مقابل بیماری‌ها ضعیف‌تر بود.

پدر و مادرها چگونه می‌توانند به وسیله نوازش در رشد هوش هیجانی کودک موثر باشند؟
بسیاری از افراد در ارتباط عاطفی ضعیف هستند نمی‌توانند ابراز احساسات کنند و عواطف خود را به زبان آورد. برای اینکه بچه‌ها از نظر رشد هیجانی و عاطفی بتوانند بهتر رشد کنند، توجه بیشتر والدین به آنها مورد نیاز است. سیسمونی خیلی از پدر و مادرها اسباب بازی را جلوی بچه‌شان می‌گذارند و فکر می‌کنند همین که کودک با اسباب‌بازی‌اش سرگرم باشد، برایش کافی است. اما اگر شما موقع بازی کودک همراهش باشید و وقتی که او با اسباب‌بازی چیزی می‌سازد یا حرکت خلاقانه‌ای انجام می‌دهد همان موقع او را با تشویق کلامی یا بوسه و بغل حمایت کنید، روی رشد هوش فرزند شما بسیار تأثیرگذار است.

کودکانی که هوش هیجانی بالاتری دارند، چه ویژگی‌هایی دارند؟
هوش هیجانی کمتر به صورت موروثی منتقل می‌شود و بیشتر اکتسابی است. یعنی بچه‌ها تحت تأثیر رفتار والدین، محیط اطراف، ارتباط با همسالان و… این مهارت‌ها را کسب می‌کنند. یکی از محیط‌هایی که می‌توان تفاوت کودکان را در میزان هوش هیجانی مشاهده کرد محیط مدرسه است که در آن بعضی از کودکان بسیار عاطفی و حمایت کننده هستند و نسبت به دوستانشان محبت ابراز می‌کنند و احساس همدلی با دیگر کودکان دارند و در تشخیص غم و ناراحتی دیگران نیز مهارت دارد. اما در مقابل برخی از کودکان دچار ضعف ابراز احساسات یا تشخیص حالات مختلف عاطفی دیگران هستند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

منبع : https://babypro.ir/wiki

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد