x تبلیغات
ویکی بیبی

راکر کودک ناتو Nattou مدل اسب تک شاخ Nina, jade & Lili

 

یکی از اسباب بازی جذاب و دوست داشتنی برای کودک راکر می باشد, راکر ها وسیله ای سرگرم کننده هستند که کودک می تواند بر روی آن بنشیند و خود را تاب دهد, راکر ها وسیله ای استاندارد بوده و برای کودکان ایمن هستند. 

راکر کودک می تواند برای مدت ها کودک را سرگرم کنند . 

امروزه راکر های مختلفی با انواع کیفیت و برند های مختلف در بازار موجود هستند که قیمت آنها در بازار ایران بر اساس نوع برند, کیفیت و وارداتی یا تولید داخل کشور متفاوت هست و تنوع قیمتی و مدل های متنوعی دارند . 

راکر های عروسکی ناتو از کیفیت بالایی برخوردار است و می تواند یک انتخاب ایده آل برای سرگرمی فرزند دلبند شما باشد .

در هنگام خرید راکر باید به محدوده سنی راکر توجه بفرمایید .  

ویژگی ها : 

ابعاد: 60*36*50 سانتی متر 
مناسب برای کودکان از 10 ماه تا 3 سال 
پارچه راکر نرم و پولیشی می باشد 
جنس راکر: 80 درصد پنبه-20 درصد پلی استر 
قسمت پایه راکر از جنس چوب می باشد 
برای شستشو فقط قسمت سطحی راکر را, با اسفنج نرم و آب 30 درجه (بدون هیچگونه مواد شیمیایی سفید کننده که باعث از بین رفتن رنگ می شوند ), تمیز کنید. 
راکر دارای کمربند جهت ایمنی کودک می باشد 
دارای نشیمنگاه نرم و لطیف 
برند کشور بلژیک

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir/راکر-کودک-ناتو-nattou-مدل-اسب-تک-شاخ-nina-jade-lili

 

آویز مارپیچ پولیشی پرنده پلی گرو Playgro

 

این آویز به شکل پرنده ساخته شده و دارای رنگ های زیبا و اشکال مختلف است که کودک را سرگرم می کند.آویز مارپیچ را می توان به دسته کالسکه و کریر متصل کرد. این آویز دارای دندانگیر است که به تسکین درد لثه های کودک کمک می کند و همچنین بعضی از اشکال آن دارای صدایی هستند که باعث تحریک و تقویت حس شنوایی کودک می شوند. این آویز باعث تقویت حس بینایی و مهارت های حرکتی کودک می شود.

 


ویژگی محصول:

مناسب برای کودکان از بدو تولد

دارای رنگ های زیبا و اشکال مختلف

دارای دندانگیر که به تسکین درد لثه های کودک کمک می کند

تقویت حس بینایی و شنوایی کودک

قابل نصب به دسته کالسکه و کریر

مناسب برای سیسمونی

تقویت مهارت های حرکتی کودک

ساخته شده از پارچه پولیشی و فاقد مواد شیمیایی و مضر BPA Free

برند استرالیایی تولید شده در کشور چین

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir/آویز-مارپیچ-پولیشی-پرنده-پلی-گرو-playgro

کیبورد سوپراستار وین فان Winfun

 

امروزه ثابت شده است که حافظه از طریق موسیقی تقویت می شود. ریتم و ملودی جزو عوامل تقویت حافظه از کودکی می باشند. کیبورد سوپراستار وین فان Winfun یک ست فوق العاده برای کودکان علاقه مند به موسیقی می باشد همچنین والدین می توانند با تهیه کردن این محصول در افزایش حافظه و هوش فرزندشان موثر باشند. والدینی که می خواهند فرزندشان در آینده به یکی از ساز های موسیقی علاقه مند شود حتما باید در سن کودکی اورا با یکی از ساز های موسیقی آشنا کنند.


ویژگی های این محصول:

دارای 11 کلید الکترونیکی جهت نواختن
دارای یک میکروفون قابل جدا شدن برای آواز خواندن کودک
دارای 8 ریتم و 4 صدای درام
دارای چند آهنگ ساخته شده
قابلیت ضبط کردن ملودی آهنگ و پخش کردن آن
این محصول با باتری کار می کند
به راحتی قابلیت تمیز کردن با یک پارچه نم دار را دارد
مناسب برای کودکان سه سال به بالا
ابعاد: 9*20*42 سانتی متر
مناسب برای سیسمونی نوزاد
برند کشور هنگ کنگ تولید شده در چین

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir/کیبورد-سوپراستار-وین-فان-winfun

 

تشک بازی نوزاد ناتو Nattou طرح موش و جغد صورتی

 

تشک بازی نوزاد ناتو Nattou اولین زمین بازی 3 بعدی برای اکتشافات کوچک می باشد. این تشک بازی با طراحی زیبا و جذاب، عروسکهای پولیشی و آینه کوچک نوزاد، سرگرمی هیجان انگیزی برای فرزند دلبندتان می باشد. ویژگی های پنهان این پلی جیم در درک آموزی، هماهنگی چشم ها و دستها می باشد همه ی این موارد در کنار هم سبب رشد فرزند شما می گردد. 

 


ویژگی این محصول:

مناسب از بدو تولد تا 18 ماهگی 

100 درصد پلی استر

جنس عروسک ها پولیشی و نرم

عروسک ها به راحتی جدا می شوند و قابل شستشو می باشند

مناسب برای سرگرم کردن کودکان

تقویت مهارت حرکتی و لامسه و بینایی کودک

افزایش هماهنگی بین چشم و دست کودک

سایز: 87*87*52 سانتی متر

وزن محصول : 2.2 کیلوگرم

برند کشور بلژیک

قابلیت شستشو با آب 30 درجه و بدون استفاده از مواد شوینده رنگ بر

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir/تشک-بازی-نوزاد-ناتو-nattou-طرح-موش-و-جغد-صورتی

چراغ خواب 12 سانتی طرح زرافه رنگ زرد نوویتا Nuvita

 

بعضی از کودکان نمی توانند در تاریکی مطلق بخوابند و نیاز به روشنایی کمی دارند چراغ خواب های نوویتا در طرح ها و رنگ بندی های مختلف موجود می باشد و در داخل آن چراغ LED به کارگرفته شده و دارای دکمه خاموش و روشن می باشد . وزن این چراغ خواب حدود 200 گرم میباشد و تعداد باتری مورد نیاز چراغ خواب 3 عدد می باشد.

ویژگی ها:
- نوع چراغ به کار رفته در چراغ خواب ، LED می باشد.
- جنس بدنه چراغ خواب پلاستیک می باشد
- وزن چراغ خواب حدود 200 گرم می باشد
- مناسب برای کودکان از بدو تولد
- مناسب برای سیسمونی نوزاد
- محصول کشور ایتالیا

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir/چراغ-خواب-12-سانتی-طرح-زرافه-رنگ-زرد-نوویتا-nuvita

خرید کالسکه و همه چیز درباره آن

 

همه‌چیز در مورد خرید کالسکه کودک
برای تمام پدر و مادرها، فرزند عزیزترین فرد است. اگر شما هم به فکر تهیه یک کالسکه سیسمونی برای کودک خود هستید، نیاز به کالسکه‌ای دارید که کودک شما را امن و راحت نگاه دارد، و البته اینکه متناسب با بودجه و قدرت خرید شما هم باشد. خرید کالسکه کودک خریدی بزرگ و گران شمرده می‌شود و گزینه‌های زیادی هم پیش روی شما خواهند بود. اما چه چیز باعث می‌شود که قیمت یک کالسکه کودک چند صد هزار تومان و قیمت مدلی دیگر چند میلیون تومان بشود؟ البته عوامل زیادی در این امر دخیل هستند، از سبک مدرن گرفته، تا سبک بودن مواد اولیه به‌کار رفته و یا ویژگی‌های جانبی که یک کالسکه ممکن است داشته باشد. فرقی نمی‌کند به دنبال خرید اینترنتی کالسکه هستید و یا قصد دارید خرید خود را به‌صورت حضوری انجام دهید، این اصول ابتدایی را هنگام خرید کالسکه کودک در خاطر داشته باشید.

انواع کالسکه کودک
 

کالسکه‌ های استاندارد
در مدل مدل و طراحی‌های مختلفی وجود دارند. عموم آن‌ها تشک نرم، راحت، قابل تغییر به حالت‌های مختلف و همچنین پوشش آفتاب‌گیر دارند. بیشتر این نوع کالسکه‌ها فضایی را هم در قسمت زیرین برای نگهداری و حمل بار دارند.

کالسکه های دارای فریم مخصوص صندلی خودرو
نوع دیگری هستند که مخصوص صندلی حفاظتی کودک در خودرو طراحی شده‌اند. این مدل در واقع فقط یک فریم خالی دارای چرخ که صندلی کودک خودرو از می‌توانید روی آن سوار کنید. این مدل به راحتی تا شده و در صندوق ماشین شما قرار میگیرد. این مدل به‌خصوص برای نوزادها مناسب است. مثلاً وقتی نوزاد شما در ماشین خواب است و می‌خواهید بیدار نشود،‌ به آرامی صندلی رو را جدا و به کالسکه وصل می‌کنید. اما توجه داشته باشید وقتی کودک به حدی رشد کرد که دیگر صندلی نوزاد در ماشین برایش کوچک بشود، عملاً‌ از این نوع کالسکه هم دیگر نمی‌توانید استفاده کنید.

کالسکه های دارای سیستم مسافرتی
تا حدی شبیه به مدل قبلی هستند. ولی با این تفاوت که صرفاً فریم خالی نیستند. هنگام خرید این کالسکه ها، شما در واقع یک صندلی ایمنی کودک برای خودرو هم خریده‌اید. بخشی از آن جدا می‌شود و میتوانید داخل خودرو خود نصب کنید.

کالسکه های سبک وزن
مدل دیگری هستند که به اندازه‌ی مدل‌های پیشین امکانات و قابلیت ندارند،‌ ولی هم سبک‌ وزن هستند، و هم قیمت کمتری دارند.

کالسکه‌ های مخصوص پیاده روی
سبک هستند و ۳ چرخ دارند که باعث می شود هم حامل و هم کودک سواریِ بهتری داشته باشند. این مدل کالسکه برای پیاده روی های طولانی مناسب است ولی اندازه‌ی آن‌ها کمی بزرگتر از سایر مدل‌ها است و این نکته را باید مد نظر داشته باشید.

کالسکه های دو و سه نفره
به شما این امکان را می‌دهند که ۲ کودک (و یا حتی بیشتر) را همزمان حمل کنید! در بعضی از این مدل‌ها کودکان کنار هم قرار می‌گیرند و بعضی دیگر هم پشت به هم.

هنگام خرید کالسکه کودک چه نکاتی را مد نظر بگیریم؟
 

امنیت؛
دقت کنید فریم و چهارچوب کالسکه سالم است و به خوبی وصل شده باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث افتادن و آسیب رسیدن به کودک شما بشود. مراقب باشید چهارچوب کالسکه لبه‌های تیز و برنده نداشته باشد. انگشتان کوچک دست و یا پای کودکتان ممکن است در بین لبه‌های کالسکه گیر کند.

بند ایمنی؛
وجود سیستم ایمنی در یک کالسکه الزامی است. بهترین کمربند مدلی است که دور کمر کودک، پاها و شانه‌های او را بپوشاند. همچنین راحت باز و بسته شدن قفل این کمربندها هم نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید.

صندلی قابل تنظیم؛
یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کالسکه، قابل تنظیم بودن صندلی آن است. نوزادها احتیاج به صندلی‌ای دارند که کاملاً تخت شود تا دراز بکشند. بعد از اینکه کمی رشد کردند و کنترل سر و گردن خود را در اختیار گرفتند، می‌توانند رو حدود ۶ ماهگی روی صندلی بنشینند. پس هنگام خرید کالسکه برای نوزاد خود، مراقب باشید حتماً صندلی آن کاملاً تخت شود.

انعطاف پذیری چرخ‌ها؛
در یک کالسکه خوب باید بتوانید با یک دست راحت کالسکه را هل بدهید و یا با همان یک دست راحت تغییر مسیر بدهید. هنگام خرید کالسکه کودک دقت کنید چرخ آن نرم باشد و به راحتی به عقب و جلو حرکت کند.

ترمزها؛
باید دقت کنید که ترمزها راحت کار می‌کنند؟ خیلی سفت نیستند و یا گیر نمی‌کنند؟ به محض اینکه ترمزها را فعال کردید، چرخ‌ها باید قفل شوند. علاوه بر این، دقت کنید که کالسکه‌ ها دو نوع ترمز دارند. بعضی کالسکه‌ ها برای هر چرخ یک ترمز جداگانه دارند، بعضی ها هم یک ترمز دارند که هر دو چرخ با همان یک ترمز قفل می‌شوند. اینکه ترمزها فقط با پا کار می‌کنند یا اینکه با دست هم می‌توان آن‌ها را فعال کرد هم یکی دیگر از ویژگی‌‌ها است. کالسکه‌های مخصوص پیاده‌روی معمولاً ترمز دستی هم دارند.

ارتفاع دستگیره؛
دستگیره‌های یک کالسکه معمولاً باید تا کمر حامل و یا کمی کوتاه‌تر از آن باشد. بیشتر کالسکه ‌های کودک برای خانم‌هایی با قد متوسط طراحی و ساخته شده‌اند. اگر قد شما کمتر و یا بیشتر از میانگین معمول است، هنگام خرید کالسکه باید آن‌هایی را انتخاب کنید که دستگیره‌های بلندتر، کوتاه‌تر و یا قابل تنظیم دارند.

سایبان؛
سایبان قابل تنظیم یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که هنگام خرید کالسکه باید به آن دقت کنید. این سایبان‌ها می‌توانند از کودک شما در برابر نور خورشید، باد و یا باران محافظت کنند. سایبان بعضی از کالسکه‌ها از جنس فابریک است که کودک را در برابر اشعه UV نور خورشید هم ایمن نگاه می‌دارد.

قابلیت جدا شدن بخش‌ها؛
انتظار نداشته باشید که کودک شما اصلاً کالسکه‌اش را کثیف نکند. بی‌شک احتیاج خواهید داشت که بخش‌هایی از کالسکه را بشورید. بنابراین دقت کنید بخش‌هایی از کالسکه قابلیت جدا شدن و شستشو را داشته باشند.

فضای بار؛
خیلی از کالسکه ها زیر صندلی فضا و یا یک سبد برای نگهداری و حمل بار دارند. در این سبد می‌تونید وسایل کودک را بگذارید. تصور کنید با کالسکه و کودکتان به بازار رفته و مقداری خرید کردید، در این شرایط این فضا کاربرد خود را بیشتر نشان می‌دهد.

خرید کالسکه برند جویی: https://babypro.ir/کالسکه-سیسمونی-جویی-سیسمونی-Joie

خرید کاسکه برند کوزاتو : https://babypro.ir/کالسکه-سیسمونی-کوزاتو-cosatto

خرید کالسکه برند نونا : https://babypro.ir/کالسکه-و-تخت-و-پارک-سیسمونی-نونا-Nuna

خرید کالسکه برند پیرکاردین: https://babypro.ir/سیسمونی-نوزاد-پیر-کاردین-pierre-cardin

خرید کالسکه برند جین : https://babypro.ir/کالسکه-سیسمونی-جین-jane-سیسمونی

خرید کالسکه برند سایبکس : https://babypro.ir/کالسکه-و-کریر-سیسمونی-سایبکس-Cybex

 

منبع: https://babypro.ir/wiki

 

خرید شیردوش برای مادران

 

همه‌چیز در مورد خرید شیردوش
متخصصین کودک و تغذیه همیشه توصیه می‌کنند که تا جای ممکن حتماً کودک از شیر مادر تغذیه کند و از آن به‌عنوان بهترین روش تغذیه نوزاد یاد می‌کنند. این میزان هرچه بیشتر باشد، طبعاً‌ بهتر خواهد بود. ولی مسئله این است که خیلی از مادرها نمی‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز به کودک خود شیر دهند. یک نوزاد کوچک چندین مرتبه در طول روز گرسنه می‌شود و باید شیر بخورد، ولی شاید مادر او در تمام روز در دسترس نباشد. برای مثال مادری را تصور کنید که شاغل است و در تمام طول روز پیش کودک خود نیست. در چنین شرایطی، اگر قصد دارید همچنان کودک از شیر طبیعی مادر استفاده کند، استفاده از شیردوش یکی از بهترین و موثرترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.در ادامه مطلب با راهنمای کامل خرید شیردوش با ما همراه باشید

دلایل زیادی وجود دارند که شیردوش هم باید یکی از اجزاء مجموعه سیسمونی شما باشند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد و انواع شیردوش دستی و شیردوش برقی را به‌ شما معرفی می‌کنیم.

چه زمانی از شیردوش استفاده کنیم؟
هنگامی که پیشِ کودک خود نیستید و قصد دارید مقداری شیر برای او ذخیره و نگهداری کنید. مثل وقتی که باید به یک سفر، میهمانی و … بروید.
هنگامی که کودک شما نمی‌تواند خودش از سینه شیر بخورد.
هنگامی که قصد دارید به کودکتان شیر مادر بدهید، ولی امکان آن را ندارید که مستقیم این کار را از بدن خود انجام دهید.
وقتی می‌خواهید از شیر خود به کودکی دیگر اهدا کنید.
وقتی قصد دارید برای مدتی شیر خود را ذخیره کرده و یک دوره درمان را شروع کنید که در طی آن ممکن است کیفیت شیر شما تغییر پیدا کند و یا اینکه خشک شود.

معرفی انواع شیردوش
به‌هرحال ممکن است بخواهید بنابر یکی از دلایل بالا، یا هر دلیل دیگری از شیردوش استفاده کنید. به‌صورت کلی عموم مادرها ترجیح می‌دهند هنگام خرید سیسمونی نوزاد خود، اقدام به خرید شیردوش هم کنند. ولی هنگام خرید شیردوش باید در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار موجود هستند که انتخاب از میان آن‌ها کار آسانی نیست. برای انتخاب و خرید شیردوش همیشه بودجه‌ی خود و مدت زمانی که قصد دارید از آن استفاده کنید را مد نظر داشته باشید.

شیردوش دستی
شیردوش‌ دستی همانطور که نامشان هم پیدا است،‌ پمپ دستی دارد. در یک شیردوش دستی شما یا باید دکمه‌ای را فشار دهید، یا سیلندری را جابجا کنید تا مکش کافی برای بیرون کشیدن شیر از سینه‌ها ایجاد شود. شیردوش دستی معمولاً کوچک و ارزان است. بنابراین حمل و نقل آن هم طبعاً راحت‌تر خواهد بود. برخی به آن ها لقب شیردوش مسافرتی هم داده‌اند. اگر قصد استفاده طولانی مدت از شیردوش ندارید و یا اینکه فقط یک مرتبه در روز (و شاید حتی کمتر) می‌خواهید از شیردوش استفاده کنید، شیردوش دستی مناسب شما خواهد بود. از سوی دیگر، اگر قصد استفاده بیشتری از شیردوش را داشته باشید، مدل‌های دستی ممکن است خسته‌کننده و خیلی وقت‌گیر باشند.

شیردوش باتری‌‌‌ای
اگر قصد خرید شیردوش دارید ولی استفاده شما از شیردوش چندان زیاد نیست، و از طرف دیگر نمی‌خواهید از شیردوش دستی استفاده کنید، شیردوش باتری‌ای برای شما مناسب است. این نوع شیردوش چندان قوی نیست و حجم چشمگیری از شیر را نمی‌توانید با استفاده از آن تهیه کنید. بنابراین هنگام خرید شیردوش باتری‌خور در نظر داشته باشید که این مدل کفاف تمام نیازهای کودک را نمی‌دهد و همچنان باید به‌صورت مستقیم هم تغذیه کند. اگر قصد استفاده طولانی مدت از شیردوش را دارید، این موضوع را هم در نظر بگیرید تهیه باتری‌های متعدد برای این مدل شیردوش در طولانی مدت ممکن است هزینه زیادی برای شما به‌همراه داشته باشند.

شیردوش برقی
شیردوش برقی برای مادرانی عالی است که قصد دارند استفاده زیادی از شیردوش کنند. برخلاف مدل‌های قبلی که امکان جمع‌آوری حجم زیاد شیر را نداشتند، شیردوش برقی قوی‌تر است و شیر بیشتری را می‌تواند تهیه کند. با خرید شیردوش برقی از نظر زمان هم صرفه‌جویی زیادی خواهید کرد، چراکه خیلی‌ سریع‌تر کارشان را انجام می‌دهند. ولی شیردوش‌های برقی از سویی گران‌تر و بزرگ‌تر هستند و برای استفاده از آن‌ها همیشه احتیاج به پریز برق دارید.

البته هنگام خرید شیردوش برقی در نظر داشته باشید که این مدل هم متنوع است. برخی فقط روی یک سینه نصب می‌شوند (مدل تکی) و برخی دیگر امکان نصب روی هر دو سینه به‌صورت همزمان را دارند (مدل دوتایی). انتخاب هرکدام از این مدل‌ها بستگی به میزان و حجم استفاده شما از شیردوش خواهد داشت. ولی به‌صورت کلی گفته می‌شود استفاده همزمان و متناسب از هر دو سینه باعث حفظ حجم و کیفیت شیر می شود. بنابراین مدل‌های دوتایی شیردوش برقی این مزیت را هم به همراه دارند.

شیردوش دست دوم
توصیه می‌کنیم از شیردوش‌ دست دوم استفاده نکنید! خرید شیردوش دست دوم و یا قرض گرفتن شیردوش یکی از دوستان شاید خیلی وسوسه کننده باشد، ولی کارشناسان توصیه می‌کنند که تا جای ممکن این کار را انجام ندهید. شیر مادر می‌تواند حاوی باکتری و ویروس‌ های مختلفی از جمله ایدز باشد و هنگام استفاده از شیردوش دست دوم به کودک شما منتقل شود. بعضی شیردوش ها بخش‌هایی قابل تعویض و یکبار مصرف دارند، ولی عموماً از آنجایی که قطرات شیر وارد بخش‌های داخلی شیردوش می‌شود، تعویض این بخش‌ها برای استفاده از شیردوش دست دوم باز هم کافی نیستند. علاوه بر این، عموماً قدرت مکشِ پمپ شیردوش‌ها بعد از مدتی کم می‌شود و استفاده از شیردوش دست دوم از این حیث هم مناسب نیست.

جدا از این، بعضی از شیردوش ها مخصوص استفاده چند نفر طراحی شده‌اند. این شیردوش ها را می‌توان استرلیزه کرد و در آن‌ها تمام بخش‌های در تماس با شیر هم یکبار مصرف هستند. ولی همچنان برای استفاده از آنها باید این ریسک را بخرید. به‌هرحال اگر مجبور به خرید شیردوش دست دوم شدید، حتماً روی بسته‌بندی محصول و به توضیحات سازنده دقت کنید که این شیردوش مخصوص استفاده‌ توسط بیش از یک نفر طراحی شده باشد.

 

منابع:

https://www.verywellfamily.com/types-of-breast-pumps-431577

https://www.ameda.com/milk-101-article/when-and-how-long-to-pump/

https://www.medela.ca/breastfeeding/advice/pumping/choose-breast-pump

 

منبع: https://babypro.ir/wiki

از شیر گرفتن کودک و روش های آن

 

بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودک چه موقع است؟
مادری که کودک خود را با شیر خود تغذیه می کند، معمولا می خواهد بداند که بهترین زمان برای از شیر گرفتن کودک چه موقع است و مدام از خود می پرسد که چطور کودکم را از شیر بگیرم؟ در این مقاله با نکاتی در این باره آشنا می شویم.

با توجه به توصیه های دین مقدس اسلام در مورد شیر مادر ذکر شده است ، مادرانی که می خواهند شیر دادن به فرزند خود را کامل کنند باید دو سال تمام به کودک خود شیر دهند، سازمان بهداشت جهانی تغذیه شیر مادر را دو سال توصیه کرده است. مجامع علمی کودکان کشورهای مختلف اظهار نظر کرده اند که هر مادری باید حداقل یک سال به کودک از شیر خود بدهد و در صورتی که مادر و کودک هر دو مایلند مادر می تواند به شیر دادن از سینه خود ادامه دهد.

اگر مادر به علل پزشکی ، شغلی و اجتماعی قادر نیست به کودک خود شیر دهد، می تواند شیر خود را ناگهان قطع کند، ولی هیچ مادری نباید شیر خود را قطع کند زیرا کودک وابسته به شیر مادر است و قطع ناگهانی آن موجب اضطراب و آشفتگی او می گردد. شیر مادر نه فقط کودک را تغذیه می کند، بلکه موجب امنیت و آرامش روانی کودک می شود.

بهترین روش برای از شیر گرفتن کودک چیست؟
چطور کودکم را از شیر بگیرم؟
مادران باید از شیر گرفتن کودک خود را در اواخر سال دوم تولد شروع نمایند.

ندادن یک نوبت شیر : مادر باید یک نوبت شیر خود را قطع کند و به جای آن اگر کودک کمتر از شش ماه سن دارد، یک نوبت شیر خشک مناسب و اگر بیش از شش ماه سن دارد یک نوبت غذا و اگر بیش از یک سال سن دارد شیر خشک و یا شیر پاستوریزه به کودک بدهد و به تدریج شیر خود را کم و قطع کند و بر حسب سن کودک غذا جایگزین شیر مادر نماید.
کم کردن زمان شیر دادن : مادر می تواند زمان شیر دادن از سینه خود را به تدریج کم کند. اگر هر نوبت به کودک ۲۰ دقیقه از سینه های خود شیر می داده است، در هر نوبت ۱۰ دقیقه شیر دهد تا به تدریج شیر دادن از سینه را قطع کند.
عقب انداختن زمان زمان شیر دادن : اگر مادر به کودک از سینه های خود در زمان های به خصوص شیر می داده است زمان های شیر دادن را به تدریج عقب تر بیندازد تا علاقه کودک به شیر خوردن از سینه ها کمتر شود و شیر دادن مادر قطع گردد.
مادر باید هنگام از شیر گرفتن ، کودک را بیشتر در بغل گیرد و او را بیشتر سرگرم کند و کودک را با غذای مناسب با سن او تغذیه نماید تا کم کردن شیر و از شیر گرفتن جبران گردد.

بعضی از مادران قطع شیر دادن را به تعویق می اندازند، سپس برای از شیر گرفتن کودک به کارهای غیر منطقی متوسل می شوند، مانند : پاشیدن فلفل به نوک سینه خود، مالیدن دوده و یا مرکب و نمک به نوک سینه و غیره که این کارها صلاح نیست. بهترین روش ، جایگزین کردن وعده های غذا به جای دفعات شیر است.

توصیه هایی برای شیر دادن به نوزاد
شیر پاستوریزه برای کودک بهتر است  یا شیر گاو ؟
همان طوری که همه مادران می دانند، بهترین شیر برای تغذیه کودک در سال اول تولد، شیر مادر است. از سن چهار تا شش ماهگی می توانید همراه شیر مادر به او یک نوبت غذا نیز بدهید. اگر به عللی مادر شیر ندارد یا نمی تواند به کودک شیر بدهد، بهترین شیر برای تغذیه او، شیر خشکی است که ترکیب آن شبیه شیر مادر باشد.

شیر پاستوریزه ، شیر استریلیزه یا شیر گاو ، نه تنها دارای آهن نیست، بلکه هضم آن برای نوزاد و شیرخوار مشکل است، بنابراین شیر پاستوریزه یا گاو برای کودکانی که سن آن ها کمتر از یک سال است، مناسب نیست. اگر کودک شما به یک سالگی رسیده یا سن او بیشتر است، می توانید شیر پاستوریزه ، شیر استریلیزه و هموژنیزه بدهید 

اضافه کردن موادی چون کاکائو به شیر کودک در سال های تولد ضرورت ندارد و ممکن است برای شیرخوار مشکلاتی به وجود آورد، ولی در سن بالاتر اگر کودک یکی دو نوبت شیر می خورد و اگر کاکائو به آن اضافه شود، بیشتر دوست دارد و بهتر می خورد، دادن یکی دو نوبت شیر و کاکائو یا مخلوطی از موز و شیر مشکلی به وجود نمی آورد.

بعضی از مادران میان دو نوبت شیر دادن ، با بطری شیر خوری به کودک آب قند یا اب نبات می دهند. این عمل صحیح نیست ، زیرا آبی که شیرین است جای شیر را می گیرد و کودک کمتر تمایل پیدا می کند که به سینه مادر مک بزند در نتیجه شیر مادر کم می شود و کودک دچار کمبود غذایی و اختلال رشد می گردد.

شما می توانید نظرات خودتون را در مجله مادر و کودک ویکی بیبی با ما به اشتراک بگذارید

www.babypro.ir/wiki

 

بارداری دوم و نکاتی درباره آن

 

بارداری دوم
خانم هایی که برای نخستین بار باردار می شوند، چون هیچ پیش زمینه و تجربه ای ندارند، معمولا خیلی مراقب خود و جنینشان هستند و با بروز هر گونه اتفاقی به پزشک متخصص مراجعه می کنند و چکاپ های دوره ای را به موقع انجام می دهند، اما بارداری دوم کمی متفاوت است؛ مخصوصا اگر نزدیک به بارداری اول باشد. در این شرایط، مادران گاهی با فرض اینکه از همه چیز آگاهند، مرتکب اشتباهاتی می شوند که می تواند جان خود و جنینشان را به خطر بیندازد.

اشتباه اول: همه چیز مثل همان بارداری قبلی پیش می رود. 
هیچ بارداری و زایمانی مثل هم نیست.بارداری دوم شما می تواند کاملا متفاوت با اولی باشد. ممکن است در زندگی شما اتفاق هایی افتاده باشد که روی روان شما تأثیر مثبت یا منفی گذاشته باشد و بر بارداری دوم شما هم اثر بگذارد. لذا در بارداری دوم نیز لازم است مثل بارداری اول، مرتبا تحت نظر پزشک متخصص باشید. آزمایش ها و چکاپ های دوره ای تان را انجام دهید.

اشتباه دوم : از آنجاکه یک بار سزارین کرده ام، بار دوم هم مجبور به سزارین هستم.
اگر خانمی بار نخست سزارین کرده، باید دلیل این موضوع مشخص شود. اگر دلیل سزارین مشکلات آناتومیکی و تنگی لگن بوده، این خانم مجبور است دوباره سزارین کند، اما اگر دلیل سزارین مسائل مربوط به جنین است، مثلا ضربان قلب جنین افت کرده یا وضعیت قرارگیری او مناسب نبوده، ممکن است در زایمان بعدی این اتفاق نیفتد و خانم بتواند به راحتی زایمان طبیعی انجام دهد.

البته این خانم ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند، زیرا احتمال پارگی جای برش عمل سزارین وجود دارد. در کل اگر روند زایمان خوب و طبیعی باشد و مشکل در کانال زایمان ایجاد نشود، جای نگرانی برای زایمان طبیعی نیست. به خانم هایی که دو یا سه بار سزارین داشته اند، اجازه زایمان طبیعی داده نمی شود، زیرا احتمال پارگی رحم بالا می رود. در مورد خانم هایی که یک بار زایمان طبیعی انجام داده اند نیز این احتمال وجود دارد که وضعیت جنین نامناسب باشد یا جفت جدا شود و خانم مجبور به انجام عمل سزارین شود. به هر حال بارداری شرایط خاص خود را دارد.

اشتباه سوم: همه چیز قابل پیش بینی است و در سونوگرافی هر مشکلی معلوم می شود.
این باور کاملا اشتباه است. بسیاری از مسائل در روند زایمان ناگهان بروز می کنند؛ مثلا جدا شدن زودرس جفت و یا جفت سر راهی مسئله ای نیست که بتوان آن را با سونوگرافی قبل از زایمان یا آزمایش تشخیص داد. در طول روند زایمان باید مادر و جنین تحت نظر باشند و ضربان قلب جنین تحت کنترل باشد تا اگر مشکلی پیش آمد بتوان اقدام مناسب انجام داد.

اشتباه چهارم: بیماری ها و مشکلات بارداری اول در بارداری دوم تکرار می شود.
بارداری دوران خاص و پیچیده ای است. برخی بیماری ها که زمینه آن در فرد وجود دارد، اما هرگز بروز نکرده، ممکن است در این دوران خود را نشان دهد. دیابت بارداری یا فشار خون بارداری از این قبیل بیماری هاست. برخی بیماری ها مثل لوپوس، بیماری های روماتیسمی یا بیماری های مغز و اعصاب ممکن است در بارداری برای اولین بار خود را در مادر نشان دهند. برخی بیماری ها اگر در بارداری دوم هم تکرار شوند؛ مثل فشار خون، مسمومیت بارداری یا دیابت بارداری، اما باز هم هیچ چیز قابل پیش بینی و صد در صد نیست.

اشتباه پنجم: در بارداری دوم نیازی به چکاپ مرتب نیست. 
برخی خانم ها مخصوصا کسانی که فرزند کوچک یا دو فرزند دارند، برای بارداری بعدی و چکاپ های ماهانه و هفتگی مراجعه نمی کنند و فکر می کنن چون یک یا دو بارداری موفق داشته اند، همه چیز این بار نیز خوب پیش می رود، اما دو بارداری مثل هم نیست. ممکن است خانمی در بارداری اول مشکلی نداشته باشد، اما در بارداری دوم فشار خون بالا یا دیابت داشته باشد.

کنترل نشدن روند بارداری ممکن است باعث شود فرزندی با مشکلات رشدی و تنفسی و یا وزن کم متولد شود که بعد از زایمان دردسرهای زیادی برای مادر خواهد داشت. هر بارداری به مراقبت های خاص خود نیاز دارد. خانمی که وضعیت طبیعی دارد باید در پنج ماه نخست ماهی یک بار و بعد دوهفته یک بار و بعد هر هفته ویزیت شود. اگر راه خانم به مطب یا بیمارستان دور است، می تواند به خانه های بهداشت یا مراکز درمانی نزدیک مراجعه کند. باید فشار خون و وزن مادر مرتب در طول بارداری زیر نظر باشد.

اشتباه ششم: فرزند اولم نیاز بیشتری به من دارد و من دیگر فرصت کافی برای خواب و استراحت نخواهم داشت.
هر فرزندی حق و حقوق خود را دارد، نباید یکی را فدای دیگری کرد. بسیاری از خانم ها وقتی زایمان کردند فردی را برای کمک خود می آورند، اما در واقع قبل از زایمان و در طول بارداری هم به این کمک نیاز دارند تا بتوانند به اندازه کافی بخوابند و استراحت کنند و تغذیه خوبی داشته باشند. هر مشکل روانی و جسمی روی سلامت جنین تأثیر می گارد. در بارداری دوم، فعالیت مادر بیشتر و بدن او ضعیف تر و سن بارداری مادر بالاتر است و مشخص است که به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

اشتباه هفتم: فرصت کافی برای ویزیت بعد از زایمان ندارم.
سه تا شش هفته بعد از زایمان، اولین ویزیت نزد پزشک متخصص زنان مخصوصا برای خانم هایی که در طول بارداری مشکلات قند خون یا فشار خون داشته اند، بسیار مهم و ضروری است. این خانم ها در معرض دیابت و یا فشار خون مزمن هستند. در کل باید در این ویزیت، حال عمومی مادر ارزیابی شود و از نظر کم خونی یا افسردگی و بیماری های زمینه ای بررسی شود.

اشتباه هشتم: تهوع و استفراغ در بارداری دوم کمتر است. 
برخی خانم ها بر این باورند که در بارداری دوم، بدن با هورمون ها سازگاری پیدا می کند و احتمال تهوع و استفراغ و یا دیگر مشکلات مرتبط با هورمون ها عادت نمی کند و اصلا نمی توان دو بارداری را با هم مقایسه کرد. بچه ای که الان در شکم دارید، همان کودک قبلی نیست. فقط ممکن است اعتماد به نفس شما و آمادگی روانی تان به علت تجربه قبلی، بیشتر و اضطراب تان کمتر شده باشد و این موضوع باعث شود بارداری برایتان راحت تر به نظر برسد، ولی به طور کلی هیچ چیز قابل پپیش بینی نیست و این حالت ها می توانند در بارداری دوم تشدید شوند و یا کاهش پیدا کنند. حتی این موضوع به جنسیت جنین هم ربطی ندارد.

اشتباه نهم: چون یک بار بچه دار شده ام، برای بار دوم هم حتما باردار می شوم. 
اکثر ما فکر می کنیم نازایی در زنانی که قبلا بچه دار شده اند ممکن نیست، ولی در اشتباه هستیم. باید بدانید که برخی خانم ها برای بارداری دوم به مشکل بر می خورند. ولی برخی از پزشکان به غلط به کسانی که قبلا باردار شده اند، اطمینان می دهند که نیازی به مراجعه سریع به پزشک متخصص نیست. باید گفت در مورد زوج هایی که سن خانم زیر ۳۵ سال است، بعد از گذشت یک سال و اگر سن خانم بالای ۳۵ سال باشد، بعد از گذشت شش ماه، درمان نازایی لازم است. درمان خانم هایی که دچار نازایی ثانوی شده اند، با کسانی که دارای فرزند نیستند، متفاوت است. البته برای باردارشدن باید یک دوره انتظار چند ماهه را داشته باشید.

برخی از مادران تصور می کنند که اگر پس از اقدام، بارداری صورت نگیرد دچار مشکل هستند. ولی همیشه اینطوری نیست. البته اگر در بارداری قبلی یا در خانواده تان، سابقه بیماری خاصی وجود دارد و یا در سنین بالاتر اقدام به باردار شدن نموده اید، بهتر است بدون اتلاف وقت به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

شما می توانید نظرات خود را در مجله مادر و کودک ویکی بیبی با ما به اشتراک بگذارید:

www.babypro.ir/wiki

منابع:

https://www.tommys.org/pregnancy-information/im-pregnant/midwives-answer/how-does-second-pregnancy-differ-first

https://www.todaysparent.com/pregnancy/second-pregnancy-what-you-need-to-know/

https://www.whattoexpect.com/pregnancy/second-pregnancy-different-from-first

https://www.parents.com/pregnancy/my-body/changing/your-second-pregnancy/

 

اسباب بازی های نوزاد از ۷تا۱۲ ماهگی

 

اسباب بازی های نوزاد از ۷تا۱۲ ماهگی
نوزاد شما در این سن می تواند مفاهیم  ساده را به خاطر بیاورد و خودش، اجزای بدنش، و افراد آشنا می شناسد. او از اشیاء مختلف خوشش می آید، آن ها را وارسی می کند، داخل ظروف می گذارد و در می آورد، و اگر پنهان شوند آنهارا جستجو می کند. او صداها را  تقلید  می کند و کم کم یاد می گیرد که راه برود. اسباب بازی های سابق را به اضافه ی وسایل زیر در اختیار او بگذارید.

* جغجغه های پایه دار :
می توان آن را روی میز غذاخوری یا صندلی کودک گذاشت تا تشویق شود به آن ضربه بزند. و با استفاده از آن هنگام غذادادن به نوزادتان می توانید اورا سرگرم کنید.

* کتاب هایی از جنس مقوای ضخیم، پارچه، یاوینیل :
این کتاب ها باید حاوی تصاویر بزرگ و ساده باشند و از موادی درست شده باشند که با در دست گرفتن، تکان دادن، و جویدن کودک خراب نشوند. این کتاب ها به دلیل داشتن عکس نوزادتان را سرگرم می کند.

* توپ :
توپ هایی با اندازه های مختلف، هم سفت و هم نرم، برای این سن مناسب است.

* اسباب بازی های متحرک :
ماشین ها یا جانورانی که روی چرخ های لاستیکی یا چرخ های بزرگ پلاستیکی حرکت می کنند.

* مکعب های بزرگ و نرم :
می توان برای ساختمان سازی و نیز فشاردادن و پرتاب کردن از آن ها استفاده کرد.

* حیوانات عروسکی پارچه ای :  
بایستی محکم باشند و اجزای آن ها از هم جدا نشود.

* سطل، لیوان، و اسباب بازی های شناور :
می توان از آن ها در حمام و برای سایر شکل های آب بازی استفاده کرد.

منابع:

https://www.momjunction.com/articles/toys-for-7-month-old-babies_00369996/#gref

https://www.verywellfamily.com/best-toys-for-7-month-olds-4173910

همچنین شما می توانید اسباب بازی متناسب با سن نوزادتان را از سایت بیبی پرو تهیه کنید و نظراتتون رو در مجله مادر و کودک ویکی بیبی با ما به اشتراک بگذارید:

www.babypro.ir

www.babypro.ir/wiki

 

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد