اقتصاد خانواده
راهکارهای موفقیت در اقتصاد خانواده تنها محدود به خانواده‌های ثروتمند نیست. این علم برای اقشار کم‌درآمد که اتفاقا دخل و خرجشان همخوانی ندارد کاربرد‌های بیشتری خواهد داشت. از نکات قابل توجه در اقتصاد خانواده این است که افزایش درآمد، لزوما به معنی بهبود معاش خانواده نیست بلکه افزایش درآمد احتمالا افزایش هزینه‌ها را هم به ‌دنبال خواهد داشت. بنا بر این شیوه مدیریت هزینه ‌هاست که هنر گردانندگان اقتصاد خانواده را آشکار می‌کند.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

خانواده‌ها بر خلاف برخی از سیاست مداران نمی‌توانند هنگام مواجهه با کمبود بودجه ‌شان یک متمم بودجه بیاورند و هزینه‌های اضافی را حذف کنند، بنابراین باید قادر باشند هزینه‌ها را مدیریت کنند و نباید فعالیت‌های اقتصاد خانواده را شوخی و سرگرمی دانست بلکه باید با جدیت و برنامه‌ریزی دقیق آنها را پیگیری کرد. سیسمونی این بدان معناست که تمام اعضای خانواده موظفند از سیاست‌های اقتصادی خانواده در جهت پیشبرد اهداف آن تبعیت کنند.

راهکارهای پیشنهادی برای دوام و قوام اقتصاد خانواده
برنامه‌ریزی برای آینده اقتصاد خانواده:بی‌شک برنامه‌ریزی برای آینده زندگی در تمامی خانواده‌ها مطرح است. توجه به نیازهای آتی خانواده و همچنین شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای اقتصاد خانواده در این راستا اهمیت دارد. این کار برای تمام اعضای خانواده مفید خواهد بود. می‌توان جلسات خانوادگی را روی این موارد متمرکز کرد.
انجام مشاوره‌های اقتصادی: بعضاً خانواده‌ها در مدیریت اقتصادی خود از توان لازم برخوردار نیستند و یا اینکه با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شوند که به تنهایی از عهده آنان بر نمی‌آیند. امروزه منابع و مراجع بسیاری با موضوع اقتصاد خانواده وجود دارد. برگ برنده، شناخت مرجع شایسته و مراجعه به آن و کسب مشاوره صحیح است. سیسمونی از منابع بالقوه اطلاعات و مشاوره می‌توان به دوستان و آشنایان، اقوام، اعضای خانواده، همکاران شغلی و… اشاره کرد.
افزایش سطح دانش اقتصادی خانواده: ابتدایی‌ترین مرجع برای افزایش سطح دانش و آگاهی و به روزماندن، کتاب‌ها و نشریات است. ارائه آموزش‌های لازم به فرزندان و ارتقای سطح عمومی دانش اقتصادی خانواده می‌تواند زمینه خوبی برای تصمیم‌گیری‌های صحیح اقتصادی باشد.
روحیه همکاری بین اعضای خانواده:تعامل مناسب بین اعضای خانواده و همچنین اولویت‌بندی نیازهای اقتصادی سبب تقویت و سلامت اقتصاد خانواده می‌شود.

تا چه حد خودتان را مقید به رعایت این راهکارها برای بهبود زندگیتان می دانید؟ آیا تلاش کرده اید که این مفاهیم را به فرزندانتان هم آموزش دهید؟ شما هم می توانید تجربیات خودتان در این باره را در پایین همین صفحه با دیگر خانواده ها به اشتراک بگذارید. در شبکه های اجتماعی هم همراه ویکی بیبی باشید.

 

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی سیسمونی و اسباب بازی بیبی پرو: بررسی لیست سیسمونی نوزاد

www.babypro.ir/wiki