گرانولا
گرانولا پر از میوه های خشک، مغزها و دانه ها می باشد. این غذا را نباید به کودکان زیر یک سال بدهید (شیره افرا برای آن ها مناسب نمی باشد). این برش ها بدون مغزها هم خوشمزه هستند بنابراین فقط لازم است مغزها را برای کودکانی که به آن ها حساسیت دارند حذف کنید.

مواد لازم: 
۶ قاشق غذاخوری کره، به علاوه مقداری کره برای چرب کردن
۳ قاشق غذاخوری شیره افرا
۳ قاشق غذاخوری تکه های میوه (مانند گلابی یا زردآلو)
۱۰۰ گرم شکر قهوه ای
۲۷۵ گرم جو دو سر
۲ قاشق غذاخوری گردوی خشک شده
۵۰ گرم کشمش طلایی
۴ قاشق غذاخوری دانه های مخلوط مانند دانه آفتاب گردان، کدو حلوایی، دانه درخت کتان و کنجد
۲ قاشق غذاخوری بادام

طرز تهیه:
فر را از قبل تا دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. کف یک ظرف فر مربعی شکل را با کمی کره چرب کرده و روی آن کاغذ شیرینی پزی بگذارید. کره،شیره افرا، تکه های میوه و شکر را در یک ظرف ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. آن ها را گرم کنید تا کره آب و شکر حل شود. سپس آن را خوب هم بزنید تا همه مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. آن را جوشانده و مدت ۲ دقیقه بپزید تا بافت غلیظ و چسبناکی به دست بیاید. بقیه مواد را داخل یک بزرگ بریزید. مواد آب شده را روی آن ها ریخته و خوب هم بزنید.

سپس آن ها را داخل ظرفی که از قبل آماده کرده بودید بریزید و سطح مواد را با یک قاشق چوبی صاف کنید و مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه غذا را تنوری کنید تا رنگ آن قهوه ای طلایی شود. سپس آن را از فر خارج کرده و بگذارید سرد شود. آن را به شکل مربع یا مستطیل ببرید. می توانید این غذا را داخل یک ظرف بدون منفذ گذاشته و مدت ۳ تا ۴ روز داخل یخچال و تا یک ماه داخل فریزر نگهداری کنید. در صورت فریز کردن، برای استفاده مجدد، آن را به خوبی یخ زدایی کرده و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد سپس آن را سرو کنید.

با این دستور می توانید ۱۲ تا ۱۶ برش از این صبحانه را تهیه کنید.

 

منبع : https://babypro.ir/wiki